„Kdo ty řády zpracovával, to musel být chytrák!" Ironickému zvolání z úst starší dámy z Březenecké přikyvovali skoro všichni v sále. Tedy ti, kdo přišli ve středu odpoledne na diskuzi s vedením Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova (DPChJ). Moc jich ovšem nebylo.

Přišlo zhruba dvacet lidí, v drtivé většině šlo o důchodce či starší obyvatele Chomutova. Nakonec ti městskou hromadnou dopravu využívají nejčastěji a pravidelně. Do sálu, kde se jindy dohadují zastupitelé, si přišli hlavně postěžovat. Nekonala se ale žádná bouře, někteří měli naopak zcela konkrétní a logické připomínky.

Na diskuzi se spíš kritizovali, padla ale i pochvala.Jedna věta se při diskuzi opakovala v různých obměnách hned několikrát. „Proč zastávkou na Kamenné projedou během pár minut dva autobusy a jeden trolejbus a potom půl hodiny nejede nic? Vždyť jedou stejnou trasu, mělo by se to lépe načasovat," nechápala jedna z přítomných žen. Ředitel divize MHD Václav Záveský se snažil vysvětlit, že část trasy mají sice linky stejnou, ale každá začíná a končí jinde, tedy může vést úplně jiné zákazníky.

Oprášila se opět otázka linky, která by obsluhovala areál na Zadních Vinohradech. Tu dopravní podnik pár měsíců zkoušel, ale musel ji zrušit, protože jí využívalo minimum lidí. „Většina lidí tam jezdí auty," přitakával Jan Řehák, náměstek primátora a předseda představenstva DPChJ. S obnovením se tak zatím nepočítá.

Další připomínky směřovaly ke konkrétním linkám, zastávkám či městským částem. Paní z Dukelské si stěžovala, že nemají pořádný spoj na polikliniku. Starší fotbalový fanda zase upozorňoval, že linka č. 3 odjíždí deset minut před koncem utkání. Jeden z přítomných věcně vyjmenoval bolístky malých autobusů z pohledu staršího člověka.

Úsměvná byla třeba žádost o zrušení silvestrovského spoje. „Má někdo spočítané, kolik lidí ho využívá? Já bych ho zrušil, ožralí můžou chodit pěšky," nechal se slyšet jeden z přítomných.

Generální ředitel DPChJ Jiří Melničuk zase překvapil přítomné líčením, jak občas vyrazí inkognito vyzkoušet spoje, situaci ve voze a chování řidičů. „Občas se i trochu namaskuji, abych nebyl poznat. A v době, kdy jsme je využívali, jsem občas dělal také regulovčíka uvnitř vozu. Lidé by asi koukali, kdyby věděli, že je k postupování dál do vozu popohání generální manažer," reagoval na kritiku, že by si to „páni ředitelé měli taky vyzkoušet".

Zazněla však také pochvala. A to za obnovený vozový park. „Musím říci, že ty vozy jsou nové, hezké, pohodlné. Šlo to rozhodně nahoru," uznal jeden z mužů.

Zástupci dopravního podniku (byli tři plus Jan Řehák coby předseda představenstva) reagovali na některé připomínky na místě, jiné si zapsali s tím, že je budou ještě řešit. Všem ale slíbili odpověď.