Podkrušnohorský zoopark bude mít novou „lokálku Amálku“. Zastupitelé na svém posledním předvolebním zasedání odsouhlasili, že na silniční vláček s tahačem a dvěma vlečnými přívěsy dají pět a půl milionu korun. Částka zahrnuje nejen atrakci, ale i další investici, kterou je vybudování podhrabové stěny v expozici rosomáka.

Výletní vláček chtějí město a zoopark pořídit ze dvou důvodů, jeden odpovídá trendům a druhý je praktický. „Ve světě jsou podobné atrakce vděčné a oblíbené. Vycházíme také z rozlohy zahrady, která je rozsáhlá a pro návštěvníky je příjemné se svézt,“ nastínil náměstek primátora David Dinda.

Podle ředitelky zooparku Věry Fryčové by navíc nový silniční vláček vozil nejen po zooparku, ale mohl by zajíždět také ke Kamencovému jezeru a do centra Chomutova.

Dříve návštěvníky roky vozila oblíbená lokálka Amálka, protože však zhruba před dvěma lety dosloužila, minulé vedení ji vyřadilo z provozu. Chomutované ji museli oželet nejen při cestách po zooparku, ale například i o Vánocích v centru města, kam dříve svátečně zajížděla. Nahradil ji sice jiný typ vláčku, ten ale podle vedení magistrátu a zooparku nevyhovuje.

„Na pohled nevypadá špatně, i když to není klasický hezký vláček. Je polepený obrázky zvířat, jenže z něj lidé nevidí ven a je široký, zatímco cesty v zooparku jsou úzké,“ uvedla ředitelka.

Současný vláček nevyhovuje

Jsou místa, kam se kvůli tomu vůbec nedostane. „Řidičům se jízda nezdá bezpečná a cesty kvůli tomu rozšiřovat nemůžeme,“ vysvětlila Fryčová, proč se rozhodli koupit jiné vozidlo. Na nevyhovující vláček zpracuje znalec odhad, aby mohl zoopark stanovit cenu k prodeji.

Zastupitelé odsouhlasili, že na nákup nové lokálky a další úpravy v jedné z expozic půjde 5,5 milionu, cenu nové atrakce však definitivně určí až výsledek výběrového řízení. „Zatím si netroufáme říct, jak bude vysoká, při rozhodování jsme vycházeli z katalogových cen,“ poznamenal náměstek Dinda.

V ceně se promítá i skutečnost, že lokálka bude provozovaná ekologicky. „Bude ji pohánět stlačený plyn. Původně měl odbor životního prostředí dokonce přání, aby byla lokálka elektrická, jenže taková by byla ještě násobně dražší. Došli jsme tedy k jakémusi středu a bude na LPG,“ dodal Dinda.

Původní představa byla, že výletní vláček poslouží návštěvníkům už v prosinci. „Až když jsme vypsali výběrové řízení, zjistili jsme, že je dodací lhůta až půl roku. S jistotou tedy vláček bude v zooparku na konci března,“ nastínila ředitelka.

Podle předběžných úvah ředitelky zooparku by mohl parkovat za zimním stadionem. „Jsou tam rozsáhlé plochy, které by se daly využít. Připravil by se jízdní řád, podle kterého by vláček zajížděl do zooparku a k jezeru, aby byl co nejlépe využívaný,“ uvedla Fryčová.