Od příštího týdne výrazně zpomalí auta v Chomutově na „třináctce“ a doprava na dva týdny zcela utichne pod viaduktem u vlakové zastávky za Cihlářskou ulicí. Je to kvůli demolici silničního mostu a současně výstavbě nového, který má být hotový do podzimu. Omezení denně ovlivní tisíce lidí.

Práce má pod taktovkou Ředitelství silnic a dálnic, které se pustí do přípravných prací na konci března. Doprava na "třináctce" se stáhne ze čtyř pruhů do dvou, takže se auta na hlavním tahu městem pošinou pomaleji. Provoz dole pod viaduktem bude do poloviny dubna zastavený úplně. Právě tehdy mají dělníci rozřezávat a demontovat polovinu mostu ve směru na Karlovy Vary.

Čtěte také: Chomutovku má lemovat zelené Gerstnerovo nábřeží

Připravena bude objížďka

„Než demolice skončí, bude zcela uzavřen provoz pod mostem a stejně tak na obou dvou chodnících. Poté by se měla silnice i chodníky otevřít,“ informoval mluvčí magistrátu Jan Rödling. Do té doby ale budou muset řidiči, včetně městské hromadné dopravy, využívat objízdnou trasu ulicemi Moravská, Blatenská a Zborovská.

Zajdou si také chodci, kteří se potřebují dostat na vlakovou zastávku. Ti se tam dostanou stejnou cestou jako řidiči, pokud v závěru projdou Škroupovou ulicí, anebo mohou využívat nadchod nad „třináctkou“ u sídliště Březenecká. Po 15. dubnu by měly být jak chodníky, tak i silnice opět zpřístupněné.

Nový most

Dalších osm měsíců zabere stavba nového mostu, která bude probíhat ve dvou fázích. „Most se bude stavět po polovinách, kdy se doprava převede do protisměrných pruhů,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. „Místo starého mostu bude postaven zcela nový, směrové rozdělený,“ doplnila. Veškeré práce se mají provádět za obousměrného dopravního provozu, kdy oddělí provoz od stavby betonová svodidla.

Nepřehlédněte: Pokud se má areál rozvíjet, musíme na to vydělat, zní z Kamenčáku

Viadukt, který převádí "třináctku" přes místní komunikaci, podle mostního listu postavili v roce 1970. Za tu dobu začalo do jeho betonové konstrukce silně zatékat. „Dochází k degeneraci betonových konstrukcí mostu a životnost vodotěsné izolace mostu už je vyčerpána několik let,“ zkonstatoval Vlastimil Schovajsa, ředitel odštěpného závodu společnosti Firesta – Fišer, rekonstrukce a stavby, která je subdodavatelem.

Most po léta pravidelně prohlíží odborná firma, která také doporučila jeho celkovou rekonstrukci. Práce na demolici a následné výstavbě zasáhnou šedesát metrů délky mostu a vozovky. Cena díla přesahuje 20 milionů korun.