Podle manažera Rudolfa Hofmanna z chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic, která staví například silnici číslo 7 do Prahy, to je normální. Sportovní oktávku používá pracovně k dozoru na stavbě.

Normální to ale naopak nepřipadá ministru dopravy Vítu Bártovi, který se chystá po auditu na chomutovské pobočce podat trestní oznámení pro porušování povinností při správě cizího majetku.

A ohradila se i stavební společnost Skanska, která oktávku platí a pak ji fakturuje ŘSD. Stavební firma tvrdí, že se musí řídit podmínkami výběrového řízení. Volně přeloženo – když chcete stavět silnice pro stát, musíte ŘSD půjčit nové auto. Když ne, tak zakázku nedostanete.

„Pokud zástupce ŘSD považuje auto za svůj benefit, je to minimálně nestandardní, ale problém zejména Ředitelství silnic a dálnic. Výpůjčka je adresována na ŘSD, nikoliv na osobu, přičemž účel používání automobilu je stanoven na realizaci technického dozoru stavby,“ uvádí k případu Dan Ťok, generální ředitel Skanska.

Dodává, že nic podobného v jiných zemích firma nezná. „Dlouhodobě voláme po změně způsobu vypisování výběrových řízení. Případ poskytování automobilů či dalších nástrojů je jejich hodně nestandardní součástí, která se v jiných zemích nevyskytuje,“ uvádí Ťok.

Ministr Bárta už tak podruhé útočí na ŘSD v Ústeckém kraji. Nejdříve tvrdil, že je ovládána „ politickými kmotry“, nyní dává trestní oznámení za podle něj neoprávněné užívání auta.