Na komplexní centrum pro cyklistické nadšence si ale ještě pár let počkáme - předběžně se počítá s rokem 2022, kdy se v lomu přestane těžit. Vybudování bikeparku musí ještě schválit zastupitelstvo Kadaně.

V rámci rekultivací

Podle slov starosty Kadaně Jiřího Kulhánka je na místě se bikeparkem zabývat už teď. Společnost, která v lomu působí, může vytěžený materiál používat už v současnosti k vytvoření základu parku. „Díky tomu, že se s bikeparkem počítá už během těžby, docílíme snížení finální ceny,“ říká Kulhánek. Nejvíce peněz spolknou zemní práce a tvarování terénu, podstatná část nákladů se nejspíše bude hradit v rámci rekultivací.

Kdo by si pod pojmem bikepark představil nějakou tu „polňáčku“ a pár skoků, je na omylu. Vypracované plány centra počítají s fourcrossovou tratí, singletrackem, dirtparkem, skateparkem, pumptrackem či slalomem. Na své si přijdou i fanoušci lezení, neboť v areálu bude k dispozici bouldering či lanové centrum. Využijí se i budovy, které se v současnosti v areálu nachází. „V bikeparku bude určitě i myčka pro kola, úschovna a půjčovna kol, toalety a veškeré potřebné zázemí,“ dodává starosta.

Dopad na okolí

Vybudování bikeparku může mít i velký pozitivní ekonomický dopad na město. V širokém okolí totiž nic podobného nefuguje. Nejbližší centrum lze nalézt v německém Rabenbergu nedaleko Potůčků, to ale nabízí hlavně „traily“ - spíše lehčí cestičky v lese s minimem skoků. Svahy Klínovce zase lákají na krátké a jednoduché traily a sjezdovou trať. Nejbližší „activity park“ tak nalezneme až v Kocourově u Klatov, který přesto zdaleka nedosahuje takové rozmanitosti, jakou by měl mít uhošťanský bikepark.

Pokud se kadaňský plán naplní, půjde pravděpodobně o nejkomplexnější centrum v celé zemi. A to není málo, uvážíme li skutečnost, že bikeparková cykloturistika je v posledních letech na raketovém vzestupu. I na malých tuzemských trailech, které mají jen minimální délku a pouze základní zázemí, potkáte i mnoho cizinců, kteří sem dojíždějí nejen z okolních zemí. Spojnice Rabenberg-Klínovec-Uhošťany má tak určitý potenciál stát se vyhledávaným regionem pro milovníky agresivnějšího ježdění na horských kolech.