Nyní však vedení Ústeckého kraje, který si  u Českých drah spoje objednává,  rozhodlo o ukončení provozu na trati. V letní sezoně se mohli cestující povozit i historickými parními vlaky sdružení LOKO-MOTIV. „Turistický provoz může být klíčem k přežití této dráhy, a o to i usilujeme," vysvětlil  aktivitu sdružení jeho člen Pavel Adam.

Rozlučku s letošním provozem na horské trati organizuje  pod názvem Poslední zimní vlak do Vejprt spolek Vejprtská dráha/Weipertbahn společně s Federací strojvůdců ČR a Federací vlakových čet. „Rozloučíme se tak se železniční stanicí Vejprty, kde zároveň vykoná svou poslední službu výpravčí. Poté nádraží osiří. Naposledy dorazí do Vejprt i německá motorová jednotka DB 642 ze saské strany. Hlavním účelem akce je nasbírat co nejvíce podpisů pod naši petici za zachování celoročního víkendového provozu na trati. Chceme tak Ústeckému kraji ukázat,  že o tuto trať mají cestující zájem," upřesnil jeden z pořadatelů Ladislav Drobný.

Vlaková souprava posílená o další vagony vyrazí z chomutovského nádraží v 08:03 hodin, do cílové stanice ve Vejprtech přijede v 09:30 hodin. Po prohlídce železniční stanice se vlak vydá na zpáteční cestu v 10:19 hodin, příjezd do Chomutova je plánovaný v 11:35 hodin.

O zachování dráhy pro turistický provoz usiluje i starostka Vejprt Jitka Gavdunová. „Jako město finančně podporujeme v letní sezoně vypravování parních vlakových souprav na trati mezi Chomutovem a Vejprty nadšenci zapálenými pro její zachování. Pokud lidé podpoří snahu sdružení i tentokrát, čekají je jako odměna historicky první dvoudenní společné vánoční na souměstí Vejprt a sousedního  saského Bärensteinu. V sobotu i v neděli  se návštěvníci mohou těšit na bohatý program a spoustu zábavy," uvedla.

Horská trať z Chomutova do Vejprt si připomněla před dvěma lety 140. výročí svého zprovoznění. Letos je tomu 145 let, kdy ji  dělníci začali budovat.