Podle původních plánů měla začít s produkcí s koncem loňského roku, náběh výroby se ale posunul o několik měsíců. Zatím k tomu nedošlo. Za zpožděním stojí několik faktorů. Ukázalo se, že časový harmonogram výstavby tak velké továrny byl příliš optimistický. Práce začaly na jaře roku 2017.
„Usilujeme o to, aby byla výroba zahájena co nejdříve. Termín jejího spuštění záleží na získání povolení k užívání jednotlivých skupin objektů,“ přiblížil mluvčí společnosti Ivan Dzido.
V obří továrně se dokončují stavební práce a vybavuje se výrobními technologiemi. „Tak jak nám to umožňuje stav jednotlivých objektů, žádáme příslušné úřady o povolení k jejich užívání. Na pracovištích, které jsou už dokončeny, probíhá kontrola kvality stavebních prací a instalování výrobních technologií,“ dodal mluvčí.
Korejská společnost Nexen začala s náborem zaměstnanců pro svůj žatecký závod už v září 2016. „Naše regionální náborová kampaň, zaměřená především na operátory ve výrobě, je úspěšná. Aktuálně zaměstnáváme přes 700 zaměstnanců. Skutečnost, že většina z našich lidí pochází z Ústeckého kraje, je důkazem, že se naše nabídka potkala s očekáváním a potřebami místních lidí,“ sdělil Ivan Dzido. Firma se počtem zaměstnanců zařadila mezi největší v okrese Louny.
Zpoždění zahájení výroby přineslo, že někteří lidé se rozhodli odejít. Například kvůli tomu, že měli odměny navázané na rozjezd výroby. K tomu zatím nedošlo a někteří už na vyšší mzdu nechtěli čekat. „Někteří zaměstnanci odešli, ale není to nijak velké číslo,“ řekl prezident Nexen Tire pro Evropu Eungyoung Lee.
Závod společnosti Nexen u Žatce se zařadí mezi nejmodernější továrny na výrobu pneumatik nejen v České republice a Evropě, ale i ve světě. Při výrobě se počítá s vysokou mírou robotizace, proto počty zaměstnanců nemají být přes velikost továrny nikterak obrovské. Počítá se maximálně s 1500 lidmi.
Rozměry výrobní haly, která v zóně Triangle vyrostla, jsou úctyhodné. Je 850 metrů dlouhá a 300 metrů široká. Nejvyšší budova, sklad, je 15 metrů vysoká. Tomu odpovídá i cena. Stavba továrny vyšla Nexen na více než čtyři miliardy korun, celou investici do továrny u Žatce i společnost naplánovala na 23 miliard korun.
Areál s továrnou na výrobu pneumatik do osobních a lehkých užitkových aut zabral přes šedesát hektarů a je tak suverénně největší v zóně. Zabral zhruba její pětinu. Maximální kapacita výrobní linky bude v první fázi až 15 tisíc pneumatik denně, tedy více než pět milionů pneumatik ročně.
Odběrateli žateckého závodu budou například automobilky Škoda, Volkswagen, Seat, Renault, Mercedes Benz, Hyundai a Kia, produkce půjde také na maloobchodní trhy v Evropě, Blízkém východě a severní Africe.