Včera šli hokejová fanoušci na zápas s Kadaní opět zadarmo. Snad už naposledy.

Ačkoli je moderní aréna fungl nová a nablýskaná, ostudu jí stále dělají problémy s pokladním a turniketovým systémem, které znemožňují prodej lístků. Tisíce diváků tak vidělo několik utkání bez toho, že by museli platit. Hokejový klub už ztráta vyšla na přibližně milión korun.

Systém podle radnice nefunguje proto, že neustál dodatečný zásah. „Podle požadavků hokejového klubu dodavatel udělal softwarové úpravy, kvůli kterým spadl a zablokoval se,“ vysvětlil primátor města Jan Mareš, kde se stala chyba.

Na adresu města naopak již dřív zaznělo, že si mělo tak zásadní věc lépe pohlídat a nesvěřovat ji firmě bez zkušeností s pokladními systémy.
Město teď nedostatky reklamuje u dodavatelské společnosti. „Pokračuje se v úpravách systému, přičemž budeme požadovat funkční zkoušku,“ dodal k tomu primátor.

Kromě původního dodavatele na systému pracuje i ticketingová společnost dodatečně najatá klubem. Ten se k tomu rozhodl poté, co pokladní systém zkolaboval přímo při provozu, před zápasem s Berounem. Klub chtěl už tehdy začít prodávat lístky, ale po zmatcích u pokladen mu nezbývalo nic jiného, než znovu otevřít brány a pouštět lidi zadarmo.

K úplné instalaci nového systému už prý stačí jen pár drobností, které je potřeba doladit, než 14. září odstartuje ostrý ročník 1. hokejové ligy.

Výsledkem má být to, že pokud například bude chtít provozovatel zimního stadionu společnost Kultura a Sport Chomutov uspořádat lední revue, zprovozní si prodej vstupenek na systému, kterým disponuje nová aréna. Hokejový klub pojede přes svůj systém.

Jakmile se veškeré potíže odladí, začne hokejový klub řešit další stránku věci. Chce vymáhat škodu, která mu vznikla.

„Je to pro nás ohromná částka a budeme ji požadovat,“ potvrdil generální manažer klubu Jaroslav Veverka mladší. „Jsme závislí na podpoře partnerů, z toho žijeme, takže jsou pro nás finance na předním místě.“ Jak dodal, klub si eviduje jednotlivé ztracené částky v průběhu utkání podle počtu diváků a chystá závěrečný „účet“.

Provozovateli už poslal dopis, ve kterém informoval o problému a zmínil, že jakmile bude systém plně funkční, bude chtít řešit i finanční stránku. Konečné řešení ovšem nebude na společnosti Kultura a sport Chomutov, ale na investorovi.

„Pokud prokazatelně vznikla škoda a klub ji bude uplatňovat, pak ji město bude požadovat po dodavateli,“ dodal primátor Mareš.