Je určený ke svozu směsného a separovaného odpadu z domácností. Vozidlo Scania s nástavbou značky Semat s lineárním stlačováním je schopné pojmout až dvanáct tun odpadu. „Automobil dává informaci obsluze o okamžitém zatížení vozidla na jednotlivých nápravách. Řidič tedy ví, jak má zatížené vozidlo a může vše hlídat, aby vozidlo nebylo přetíženo,“ popisuje jednu z vlastností vedoucí střediska dopravy Jaroslav Dolník.

Nový vůz by si měl dobře poradit ve stále přeplněnějších ulicích a úzkých uličkách. Disponuje otočnou zadní nápravou, která kopíruje přední nápravu. Tím se vůz snadněji ovládá. Automobil má senzory pro bezpečnou jízdu, mezi které patří odstup od vozidla či hlídání jízdního pruhu. „Bezpečnosti práce napomáhají také dvě kamery, které jsou umístěné v zadní části a řidič má tak přehled, co se děje za vozem,“ dodává Dolník.

Auto je vybavené nejmodernější převodovkou, která si sama zařazuje stupně v kopcích. To jednak šetří palivo, ale také brzdy, protože řidič nemusí tak často brzdit. Palubní počítač dokáže vyhodnotit odvedenou práci za směnu a na příště navrhnout jiný režim tak, aby uspořil pohonné hmoty. Průměrná spotřeba je 16 až 17 litrů na sto kilometrů.

Nová Scania nahradí vůz Man, který v ulicích města sloužil dvanáct let a najezdil hodně přes tři sta tisíc kilometrů. Náklady na pořízení vozu byly vysoké, Chomutov přispěl na nákup pěti miliony korun.