Problémová místa jsou tři. První z nich leží v křižovatce v ulici Písečná nedaleko sídla dopravního podniku, kde jsou v havarijním stavu armatury. Práce tam mají proběhnout „pro zajištění stabilizace páteřní sítě, respektive plynulosti trolejbusové dopravy a méně oprav,“ jak uvedl ředitel podniku Petr Maxa.
Dalším místem je křižovatka pod sídlištěm Březenecká v sousedství čerpací stanice Shell. Tam je zapotřebí obnovit nosné sítě, trolejbusové trasy a všechny výhybky trakčního vedení. Podobný zásah potřebuje také křížení mezi sídlišti Zahradní a Kamenná.
Projektovou dokumentaci pro provádění stavby včetně položkových rozpočtů chce mít město připravené do poloviny ledna příštího roku. Související inženýrské činnosti a pravomocná rozhodnutí o povolení staveb by pak měl dodavatel zařídit do poloviny června.
Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova byl založen jako akciová společnost v roce 1996. Městskou hromadnou dopravu zajišťuje nejen na území těchto dvou měst, ale obsluhuje také blízké Údlice, Spořice, Droužkovice a Černovice. Trolejbusy jezdí na šesti linkách a autobusy na čtrnácti.
Pro větší pohodlí cestujících podnik před šesti lety nakoupil novou flotilu patnácti nejmodernějších trolejbusů firmy Škoda Electric: deset osmnáctimetrových kloubových trolejbusů a pět dvanáctimetrových v celkové hodnotě téměř 170 milionů korun. 29 milionů šlo z rozpočtu podniku, větší díl ale pokryla evropská dotace.
Podnik chce dále pořídit také pět nízkopodlažních naftových autobusů pro městskou hromadnou dopravu za zhruba 58 milionů korun, které mají být postupně dodávány od června příštího roku do poloviny roku 2026 společností Solaris Bus & Coach. Od stejné firmy má také převzít krátký nízkopodlažní CNG autobus za necelých 8 milionů korun, a to v první polovině roku 2025.
„Nové autobusy posílí vozový park MHD a postupně nahradí nejstarší vozy. Dostatek autobusů umožní posílit některé spoje tak, že je ve špičce obslouží dva autobusy, například spoje linky č. 301,“ uvedl ředitel Maxa.
Aktuálně dopravní podnik provozuje 36 autobusů městské hromadné dopravy, z nichž 25 je na CNG. Průměrné stáří autobusů MHD je 7,2 roku.