Letošní zima si zatím žádá více výjezdů sypačů než ta loňská. Od září do konce roku 2016 musely Technické služby zajišťovat sjízdnost a schůdnost komunikací při devíti zásahových dnech, což je v porovnání se stejným obdobím roku 2015 o čtyři dny více. "Veškeré výjezdy se zatím obešly bez nejmenších komplikací. Na konci loňského roku jsme vyjížděli především kvůli nočním nebo ranním námrazám, nyní nás zaměstnává i sníh, který musíme odklízet. Vše jde ale bez problémů," uvedl ředitel Technických služeb města Chomutova Zbyněk Koblížek.
Za poslední čtvrtletí loňského roku spotřebovaly Technické služby na posyp vozovek 57 tun soli a 9 tun drtě. "Ve stejném období roku 2015 bylo zapotřebí k ošetření vozovek o 25 tun méně soli a 4 tuny drtě. Naopak se tehdy spotřebovalo 23 hektolitrů solanky, kterou jsme loni nepoužili vůbec," uvedl vedoucí provozovny Místních komunikací Vladimír Hurník. K zajištění schůdnosti chodníků bylo v posledním čtvrtletí loňského roku zapotřebí 16 tun drtě a 4 tuny ekogritu. O rok dříve se spotřebovaly jen 3 tuny drtě a půl tuny ekogritu.
Zajímavé je srovnání výjezdů v prosinci 2016 a v prosinci 2015. Loni v tomto měsíci sypače vyjížděly kvůli ošetření vozovek při šesti zásahových dnech, zatímco předloni jen při dvou. Loni se v prosinci spotřebovalo 12 tun posypových materiálů pro ošetření chodníků, předloni vůbec žádný. "Letošní zima má tedy zatím horší průběh, nyní se přidalo vydatnější sněžení, které vždy řidiče velmi potrápí. My zvládáme veškeré komunikace ošetřit ve stanoveném termínu, žádáme však řidiče i chodce, aby i přesto byli velmi opatrní," apeloval na veřejnost ředitel organizace.
Velké sypače jsou na zimu připravené čtyři. Dále se o komunikace stará pět malotraktorů, tři velké traktory, pět multicar s radlicí a sypačem, šest vozidel pro ruční posyp, pět nákladních aut pro případný odvoz sněhu a čtyři nakladače. Nepostradatelní jsou také pracovníci, kteří některé části ulic musejí sypat ručně. Celkem se Technické služby před letošní zimou vyzbrojily tisíci tunami soli.