Zatím se prvorepublikové opevnění vzoru 36 nikdy nepřeváželo na takovou vzdálenost, jde také o nejtěžší převážený vojenský bunkr.
Podle Oldřicha Obermajera z Regionálního úřadu vojenské dopravy největší problém dělá váha tohoto vojenského opevnění vzor 36. "Nacházíme se v dole, kde podloží je velice měkké. Největší problém bylo padesátitunový objekt nadzdvihnout, aniž by se jeřáby zabořily," popsal přípravy na cestu z dolu Šverma do Lešan Obermajer.
Původně pracovníci zabezpečující transport bunkru předpokládali, že objet bude vážit kolem 30 tun, ukázalo se ale, že betonový kolos váží více než 50 tun. Při prvním nadzvednutí bunkru v místě, kde stál původně, se jeřáby zabořily až po patky, na řadu tedy musel přijít buldozer. Ten dopravil bunkr k cestě, kde ho dnes dopoledne dva těžké jeřáby naložily během pouhé jedné hodiny na nákladní auto.
Během cesty do Lešan přes Louny, Slaný, pražský okruh a Benešov neměla přeprava bunkru nijak omezovat dopravu. Bunkr z kamionu nepřesahoval, nejde tedy ani o nadměrný náklad. Jeho výjimečnost je ve váze, té se proto musela i přizpůsobit trasa, aby ho udržely všechny mosty.