Úpravy stály přes 911 milionů korun bez DPH. Cestujícím zajistí větší komfort a řádově o minuty zkrátí cestu vlakem, řekl v úterý náměstek ředitele oblastního ředitelství SŽDC Martin Kašpar.

Projekt od příprav po samotnou stavbu trval rok a půl. Správce železnice tlačil čas, aby mohli na stavbu čerpat evropskou dotaci, která dosáhne až 435 milionů korun. Zbylé prostředky uvolnil Státní fond dopravní infrastruktury. Modernizován byl mezi Mostem a Chomutovem železniční svršek i spodek, součástí stavby byly i úpravy mostů nebo železničních stanic Třebušice, Kyjice a částečně i Mostu. „Po dlouhé době jde o ucelenou akci, která se na Mostecku, respektive v Ústeckém kraji realizovala. Doposud se samozřejmě řešil koridor z Prahy na státní hranici a trať z Ústí směr Cheb zůstávala trochu v ústraní," řekl Kašpar.

Díky modernizaci mohou vlaky jezdit mezi oběma městy rychleji. Kašpar odhaduje, že změny se promítnou v příštích jízdních řádech. Nově mohou vlaky jezdit mezi oběma městy rychlostí 120 kilometrů za hodinu, doteď to bylo 80, respektive 100 kilometrů za hodinu. „Předpokládám, že se to projeví až v novém grafikonu. Při takto vysokých rychlostních pásmech a krátkých úsecích jsou to řádově minuty. Už se nedá ve stávající stopě dosáhnout vyššího zrychlení," vysvětlil Kašpar.

Modernizaci dalších úseků trati z Ústí nad Labem do Chomutova SŽDC plánuje v budoucnu. „Je jich celá řada. Tohle je jen malý kousek, nicméně budeme pracovat i na těch dalších úsecích tak, abychom ho dostali na úroveň, jako je dnes úsek Most - Kyjice," dodal Kašpar.