„Byl jste vylosován z veřejně dostupné databáze a stal jste se jedním z 500 šťastných výherců hlavní ceny turistické společnosti…" Zdá se Vám to podezřelé? Přesně touhle větou láká společnost RTS Travel International Chomutováky na příští týden do Kulisárny, aby si přišli pro údajnou výhru. Všechno nasvědčuje tomu, že jde o neseriózní prodejní akci.

Společnost v posledních týdnech volá Chomutovákům s tím, že vyhráli zájezd do Itálie. Pokud souhlasí, pošlou jim i písemnou pozvánku na „předání" výhry. První se koná již v pondělí v 9 hodin v Kulisárně, další pak následují.

Všechno nápadně připomíná akce, na kterých je důvěřivým lidem místo výhry nabízeno předražené zboží. Nedávno z podobné akce udělala skrytou kamerou reportáž TV Nova (více v infoboxu dole), stejným praktikám se věnuje hodně diskutovaný film Šmejdi.

Chomutovský deník se o akci dozvěděl včera od jednoho z pozvaných, kterému se celý projekt zdál podezřelý. Redakce okamžitě kontaktovala sociální odbor magistrátu a Městský ústav sociálních služeb. A rozjela se velká varovací akce. „Určitě se o akci budeme zajímat, před divadlo pošleme své zaměstnance," přislíbila Kamila Faiglová, vedoucí zmíněného odboru. Také šéfka ústavu Alena Tölgová reagovala rychle. Její zaměstnanci budou varovat nejen klienty ústavu, zprávu předají také terénním pracovníkům a Klubu seniorů, který má asi čtyři sta členů.

Chomutovský deník uvědomil také náměstka primátora Martina Kloudu, který má sociální oblast na starosti. „Už podnikáme nějaké kroky," ubezpečil redakci. „Mrzí mě, že firmy jsou tak drzé, že po tom všem, co se o nich natočilo a napsalo, pořád pokračují," dodal.

Chomutovský deník se bude akci dál věnovat a přinese další informace v úterním vydání.

Nechcete křeslo za osmdesát tisíc?
TV Nova nedávno odvysílala reportáž, ve které neseriózní praktiky podobných akcí natočila skrytou kamerou. Podobnost s chomutovskou akcí je více než evidentní. Způsob (volání, slíbení výhry, pozvánka), název firmy (RTS Schwitzerland x RTS Travel International) i název akce (Special Event 2013). A co televize natočila?

Zpočátku to vypadalo jako představení nové cestovky a nabídka zájezdů. Pak se přednášející jako mávnutím kouzelného proutku změnil z prodejce zájezdů na lékaře. Vzápětí už zaštítěn autoritou lékaře vnucoval seniorům zdravotní křeslo za téměř osmdesát tisíc korun a biolampu za výjimečnou akční cenu kolem sedmdesáti tisíc jako poděkování za to, že přišli.