Stavba čtyřproudové silnice R7 mezi Žateckem a Chomutovem nabírá zpoždění. Společnost Robin Oil, která leží na současné silnici do Prahy, se totiž odvolala proti stavebnímu povolení. A bez něj Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nemůže začít stavět.

Problém se týká devět a půl kilometru dlouhého úseku mezi křižovatkou se silnicí I/27 Žatec – Most a Droužkovicemi. Druhá část silnice R7, navazující šestikilometrový úsek mezi Droužkovicemi a Novými Spořicemi v Chomutově, se už oproti tomu staví.

Oba úseky čtyřproudové silnice R7 měly být dokončeny počátkem roku 2013, zda se to stihne, je ale nejisté. „V současné době to nedokáži říct, nevím, jak se bude problém kolem stavebního povolení vyvíjet,“ sdělil Deníku Renné Komínek, ředitel ŘSD Chomutov.

V čem je potíž? Společnost Robin Oil, která má u silnice Praha – Chomutov kousek od křižovatky se silnicí Žatec – Most benzínovou pumpu, se odvolala proti vydanému stavebnímu povolení. Zároveň podala k Městskému soudu v Praze žalobu na ministerstvo dopravy, ve které požaduje, aby stavební povolení bylo zrušeno.

Společnosti vadí, že nebyla ve správním řízení ke stavebnímu povolení přizvána jako účastník, ačkoliv její pozemky sousedí s pozemky, na kterých má nová silnice vyrůst. „V důsledku protiprávního jednání správního orgánu, v tomto případě ministerstva dopravy, došlo k porušení našich práv. Tím, že Robin Oil nebyl přizván jako účastník ke správnímu řízení, nemohl podat své námitky,“ píše v žalobě.

Zároveň s tím se společnost odvolala proti stavebnímu povolení, které v září vydal Krajský úřad.

Čerpací stanice této společnosti totiž po dostavbě R7 přijde o přímé napojení na hlavní silnici Praha – Chomutov. Řidiči k ní budou muset sjet jen z doprovodné komunikace druhé třídy, jež povede souběžně s novým čtyřpruhem.

Dokud ŘSD stavební povolení nezíská, stavět se nezačne. Kdy to bude, nedokáže dnes nikdo říct.

Stavbu rychlostní silnice R7 mezi Žateckem a Chomutovem přitom jako jednu z mála v regionu neohrožuje nedostatek peněz. Výstavba zhruba patnáctikilometrového úseku silnice R7 má stát přibližně pět miliard korun, většinu uhradí Evropská unie.

S financováním stavby počítá i návrh Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok, nehrozí jí tak zastavení jako třeba jinému úseku na R7 mezi Bitozevsí a Postoloprty. Ten se měl začít stavět letos na podzim, kvůli nedostatku peněz se ale ocitl na „černém“ seznamu staveb, které se zastavují. Peníze na tento úsek nebudou ani v příštím roce.