Už od vchodových dveří bude jasné, že lidé přišli na přívětivý úřad. Tedy jakmile na nich přistane hrdě znějící nálepka, kterou chomutovský magistrát získal díky vysokému umístění v celonárodním srovnání přívětivosti úřadů. Chomutov je v hodnocení ministerstva vnitra první v Ústeckém kraji, srovnání se účastnilo 190 obcí.

„Magistrát stále prochází změnami a vůči veřejnosti je otevřenější, ale hlavně transparentnější. Proto jsme se nebáli jít s kůží na trh," okomentoval účast primátor Daniel Černý. A vyplatilo se.

Míru přívětivosti a otevřenosti ministerští úředníci hodnotili pomocí dotazníkového šetření, které obsahovalo čtyřicet otázek. Chomutov vynikal hlavně v elektronických službách, jako je objednávání na úřad pomocí textovek, a v aplikaci Portál občana, ve které si klienti mohou řadu úkonů vyřídit elektronicky bez toho, aby museli osobně na magistrát. „Když už k nám musí klient dojít, má možnost podívat se na webu, zda ho u příslušné přepážky čeká fronta," přiblížil tajemník magistrátu Theodor Sojka.

Magistrát bodoval také v počtu úředních hodin a v oblasti transparentnosti. „Tam hodnotitelé ocenili zveřejňování smluv a dalších dokumentů, on-line přenosy ze zastupitelstva či zveřejnění rozklikávacího rozpočtu," nastínil primátor.

Nejnovějším krokem v transparentnosti úřadu je nová směrnice, podle které se veškeré zakázky nad sto tisíc korun musí zadávat a zveřejňovat prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK. Nová směrnice je závazná nejen pro město, ale i pro jeho organizační složky a příspěvkové organizace.

Z ministerského hodnocení úřadů vznikl také sborník dobrých praxí. I tam je Chomutov v jednom ohledu zářným příkladem. Hodnotitele zaujal projekt Váš strážník, který občanům pomáhá řešit otázky bezpečnosti ve městě.

V rámci Ústeckého kraje se za Chomutovem umístil Most a na třetím místě pak Litoměřice. V hlavní celorepublikové kategorii je nejpřívětivější liberecký magistrát.