Řeč je o železničním přejezdu u dolního vchodu u zooparku, v Přemyslově ulici. Redaktor na místě jen během dvou „zvonění“ viděl osm lidí.

Zkrátka se jim nechce čekat. Vlak už dávno přejel, přesto závory zůstávají dole. Často se pak zvednou, aniž by čekající viděli projet další vlak. Mnozí to tak risknou a vejdou na přejezd i přes blikající výstražná světla. Riskují přitom, že je srazí některý z vlaků, které na trati z Chomutova na Most jezdí rychle.

Za to, že se nezvednou závory hned po projetí vlaku, může blízká zastávka Chomutov město. Potvrzují to odborníci ze Správy železniční dopravní cesty.

Tvrdí, ale že prodlevy nejsou nijak dlouhé. „I u dlouhých vlaků by doba, kdy vlak jede přibližovacím úsekem a doba, kdy stojí na zastávce neměla překročit tak pět minut, u motorových vlaků i výrazně méně,“ tlumočí vyjádření odborníků na zabezpečovací zařízení Jiří Šťastný z tiskového oddělení SŽDC.

Někdy se ale může stát, že na frekventované trati jede více vlaků „naráz“ a čekací doba se tak sčítá. Například toto pondělí po šesté odpoledne světla blikala devět minut.

Lidé to mnohdy nevydrží, ovšem na přejezdu jim hrozí nebezpečí. To, že vidí stát vlak ve stanici, neznamená, že je nemůže smést souprava přijíždějící po druhé koleji. Navíc nákladní vlaky jedou rychle, na zastávkách samozřejmě nestaví.

„K hazardu lidí se raději nebudu vyjadřovat. Pro nedočkavce lze možno použít tzv. stezku pro cyklisty, která vede přes most nad tratí, vzdálený asi padesát metrů,“ podotýká Šťastný.

Na přejezdu se nic do budoucna nezmění. Jakkoliv měnit signalizaci by bylo nebezpečné, technická změna podle železničních odborníků není možná.

Chomutováci, návštěvníci zooparku či Kamencového jezera, cyklisté a další tak zřejmě budou dál obcházet závory, byť tak hazardují se životem.