Chomutovskému kinu Svět po jeho otevření chyběl rezervační systém. Ten se spustil až po šesti týdnech. Jeho počáteční podoba však byla nedokonalá. Společnost Ticketstream, u které si kino rezervační systém objednalo, totiž ohlásilo softwarovou poruchu. Jak to s rezervačním systémem vypadá v polovině prosince se Chomutovský deník zeptal jednatelky společnosti Kultura a sport Chomutov s.r.o., která má kino na starosti. S odpověďmi na otázky ji pomáhal IT - technik Jiří Novák .

Jste již s rezervačním systémem spokojena?

VF: Pro mě je důležité jestli jsou spokojení zákazníci.Nicméně co mám informace, tak počáteční problémy jsou zažehnány. Problémy, ze strany Ticketstreamu jsou odstraněny. To co jsme potřebovali je již změněno. Nicméně víme, že je tam ještě jedna záležitost, která není dořešená.

Pokud vím, změnilo se již označení dvousedadel. Došlo ještě k dalším změnám?

IT: Odpadla volba, kdy museli uživatelé zaškrtnout nesouhlas s pojištěním lístku. V tom nám vyšel Ticketstream vstříc.

Jak to bude s prodloužením rezervace? Říkala jste, že k této změně musí dojít. Zatím se tak nestalo.

IT: Tato změna byla požadovaná již od samého začátku. Počátkem roku již bude doba rezervace prodloužena. Rezervace bude platit od doby jejího vzniku až do půl hodiny před začátkem promítání. Novinka právě prochází testovacím systémem. Ticketstream si již nechce dovolit další problémy.

Nebojíte se, že problémy s rezervačním systémem odradí diváky? Přímo na vašich internetových stránkách máte stížnost, že rezervované lístky, nebylo možné vyzvednout- „rezervace se ztratila” (22. listopadu 2011).

VF: Stížnosti byly zpočátku a lidem jsme se omlouvali.Staly se nepříjemné věci, kdy například rezervace nebyla v systému. Nicméně delší dobu si již nikdo nestěžoval.

Kolik diváků kina Svět využilo nakoupení lístků pomocí rezervačního systému?

IT, VF: Od 1.listopadu bylo prodáno celkem 5294 vstupenek přes Ticketstream. V předprodeji nebo pomocí e-ticketů (vstupenek vytištěných doma) se prodalo 582. To znamená že zhruba deset procent vstupenek si lidé zakoupili pomocí rezervačního systému. Lidé si již na systém zvykají a za to jsme rádi.

Můžete prozradit kolik stál rezervační systém a jaké jsou měsíční náklady? V Kadani například stálo zavedení systému (koupě pokladního systému) 14 tisíc korun. Měsíční provoz pak stojí 890 korun bez DPH. Jak je to v Chomutově?

VF: Neradi bychom srovnávali prodejní systém v Kadani a Chomutově. Rozhodli jsme se pro společnost Ticketstream z důvodu rozšíření služeb pro naše návštěvníky- platby mobilem, možnost vytištění vstupenek z domova a další. A jaké byly finanční náklady? Pořídili jsme základní vybavení- dva počítače, dvě tiskárny a dvě čtečky. Společnosti Ticketstream hradíme provizi ze vstupenky a Ticketstream hradí nám provize za prodané vstupenky na jiné akce. Výši provizí vám ale nemohu sdělit.