Hlavním důvodem odstranění přeložky je konec životnosti konstrukce. Ta byla vybudovaná kvůli důlním činnostem v 80. letech 20. století. Revitalizace tak navrátí tok do nového meandrovitého koryta s tůněmi a dojde i k prodloužení toku, snížení sklonu dna a navrácení vodních živočichů.
„V červnu jsme provedli zkoušku těsnosti nouzového koryta a na základě výsledků vybereme nejvhodnější variantu pro dočasný převod vody v průběhu realizace stavby,“ uvedla tisková mluvčí Povodí Ohře Dana Zikešová. Před samotným zahájením stavby zajistí Povodí Ohře monitorovací vrty. Ty budou sledovat stabilitu silnice a výsypky.
„Stavební práce na revitalizaci řeky Bíliny v zatrubněné části plánujeme zahájit v první polovině roku 2025 a dokončit do konce roku 2027,“ upřesnila Zikešová. Předpokládaná cena stavby se pohybuje kolem 117 milionů korun.