Křižovatkou u Kauflandu projíždí denně stovky nakupujících. Většina z nich musí přes koleje, po kterých vlak často nejezdí.

Přesto se na přejezdu stalo už několik nehod, naposledy před třemi týdny se s vlakem srazil řidič bílé oktávie, nehodu bohužel nepřežil. V létě se na stejném místě střetl vlak s transitem, řidiče odvezli s těžkými zraněními.

Příbuzným a známým tragicky zemřelého muže nejde do hlavy, jak mohl pod vlak vjet. Podle nich to byl profesionál a zodpovědný řidič.

Podle jeho známého je přejezd špatně označen. „Pokud pojedu od Jirkova souběžně s kolejemi a budu chtít uhnout vpravo ke kruháku, periferně nemůžu vidět vlak, když jede ve stejném směru kousek za mnou. Navíc v určitou dobu z auta není vidět na světelnou signalizaci, světla se dostávají nad střechu,“ líčí své zkušenosti muž, který si ale nepřál být jmenován, protože šlo o tragický případ.

Ze stejného směru jel osudného rána i muž, který nakonec zemřel. Je pravda, že přímo v tomto směru světla nevarují.

Podle Správy železniční a dopravní cesty je ale přejezd označen správně a přehledně. Vše také posvětil Drážní úřad. Na to, aby se na místě technici instalovali závory, nejsou peníze. Na argument, že na červená světla není přímo vidět, odpovídá Štastný tím, že zařízení vydává zvuk, který je slyšet i v zavřené kabině auta.

„Další nadstandardní zabezpečení, například závory, které jsou spíše jenom psychologickým doplňkem k základnímu zabezpečení přejezdu, by podle typu a místní situace přišlo na cca 2,5 až 3,5 milionu korun,“ říká Jiří Šťastný ze správy železniční cesty.

Podle něho by se v takovém případě musely závory dát i na druhý přejezd, který je kousek od toho frekventovanějšího. Podle Šťastného ale na takovou investici peníze nejsou.

Přejezd by se přestavěl pouze v případě, kdyby peníze sehnal někdo jiný. „Pokud by se našel jiný investor, třeba město nebo některý z obchodních řetězců v přilehlé nákupní zóně, Správa železniční dopravní cesty by se takové investici nebránila,“ dodává Šťastný.

Podle všeho tak přejezd zůstane ve stejném stavu.