„Ještě se tam ale bude řešit elektrické vedení pro trolejbusy, takže by řidiči o víkendu měli jezdit opatrně. Bude se tam pracovat na trakci," upozornil mluvčí chomutovského magistrátu Jan Rödling.

Kruhový objezd vznikl v místě, kde sice nedocházelo k vážným dopravním nehodám, časté ale byly menší kolize, protože tam řidiči rádi šlapali na plyn více než bylo bezpečné. Kruhák rychlé jezdce zpomalí a přinutí k opatrnosti.

Práce na něm trvaly několik měsíců, kdy byla doprava omezena a řídily ji mobilní semafory. Volně průjezdný je asi týden, ačkoli stále zůstával v režimu stavby a oficiálně byl předán ve čtvrtek.

Zvláštnosti kruháku

Mnohé zaujal zvláštní výřez přímo v kruhové stavbě, který je vyasfaltovaný a poměrně prostorný. „Je tam proto, aby se potřebná technika, například plošina, dostala ke sloupu uprostřed objezdu," vysvětlil mluvčí .

Někteří Chomutované upozornili už během stavby také na lampy uprostřed chodníků. To chce město ještě řešit (více v info-bloku).

Stavba kruhového objezdu je společnou investicí chomutovského magistrátu a Ústeckého kraje, který vlastní komunikaci. Tento fakt roky komplikoval možné stavební řešení křižovatky. Náklady na vybudování kruhového objezdu přesáhly částku 24 miliónů korun, Chomutov se na nich podílel částkou 13,8 miliónů.

Lampy uprostřed chodníků? Mají se dořešitNěkteří Chomutované poukazovali už v průběhu stavby kruhového objezdu na nedostatky. Konkrétně na lampy zasazené do Překážejíci lampy. chodníků.
„Kruhový objezd, který se staví v dolíčku u Kamenné, má už teď své mouchy," upozornil na začátku listopadu Emil Meinl. „Veřejné osvětlení zasahuje do veliké části chodníku, kde si, myslím, neprojede ani kočárek, natož když se setkají s chodcem. Jsou tam tak úzké chodníky a ještě vám dají lampu přímo do cesty. Neudělal někdo v plánu komunikace a rozmístění veřejného osvětlení chybu?" zajímalo ho.
Magistrát si je nešťastného umístění lamp vědom a řeší jej, jak potvrdil tiskový mluvčí Jan Rödling. Stožáry však nebyly do chodníků vsazeny bezúčelně, jejich umístění bylo zvoleno tak, aby se vyhovělo hned několika omezením.
„V místě je spousta inženýrských sítí (plyn, vysoké napětí, přívod veřejného osvětlení, trubní vedení), které mají ochranná pásma. Navíc stožár pro osvětlení přechodu se nemůže nacházet za chodníkem kvůli dodržení parametrů nasvětlení vlastního přechodu, které určuje státní norma," vysvětlil mluvčí.
Přesto nemusí být toto řešení konečné. „Umístěním lamp se budeme ještě zabývat a zkusíme to udělat tak, aby to pro chodce bylo co nejpohodlnější," ubezpečil Jan Rödling.