„Praxe je většinou taková, že pozemky prodáváme na základě žádosti občanů. Pokud parcelu město nepotřebuje, zveřejníme záměr prodeje, který se uskuteční podle znaleckého posudku," uvedl náměstek primátora Jan Řehák. Orgány města od komise přes radu až po zastupitelstvo vysloví svůj souhlas či nesouhlas, který je následně opět zveřejněn v usnesení. Není tedy možné, aby byl nějaký prodej městského majetku utajený nebo pro město nevýhodný.

Pokud si občan zažádá o prodej pozemku nebo jeho části, nejprve se vyjádří odborníci z oblasti zeleně, komunikací nebo rozvoje města, zda je možné parcelu odprodat. Záležitost poté projednává rada města, která v případě kladného stanoviska na základě doporučení komise majetku, investic a územního plánu schvaluje zveřejnění. „Poté na úřední desku fyzickou i elektronickou po dobu patnácti dnů zveřejníme záměr prodeje," upřesnila Pavlína Kolářová, vedoucí majetkoprávního oddělení magistrátu. Žadatel si musí následně nechat zpracovat znalecký posudek a v případě koupě jen části pozemku i geometrický plán. Tyto náklady v řádu tisíců korun platí zájemci o koupi. „Cenu podle odborného posudku garantuje znalec. Pokud by však byl neobvykle nižší, nechali bychom zpracovat posudek nový," ujistila Kolářová. O samotném prodeji pak rozhoduje zastupitelstvo města na základě doporučení komise a rady. Usnesení zastupitelstva je veřejné, včetně informací komu bylo co prodáno a za kolik.


„Prodej pozemků města je i bez cenové mapy transparentní a díky znaleckým posudkům dodržuje ceny v místě a čase obvyklé," dodal náměstek Řehák. Jediné, co jej odlišuje od prodeje jiných subjektů, jsou lhůty. Vzhledem k tomu, že je vždy zapotřebí vyjádření odborníků, lhůta pro zveřejnění a dvojité projednání v orgánech města, koupě trvá v řádu několika měsíců.