Střed města se promění v nákupní zónu. Obchodní domy si ale nepůjdou po krku, spíš jeden na druhém vydělají.

Před rokem jeden slavnostně otevíral, druhý zavíral. Za měsíc Central i Chomutovka (bývalý Prior) budou lákat zákazníky spolu.
A jak říkají svorně oba majitelé obchoďáků, více prodejen na jednom místě přitáhne více lidí a ti utratí peníze.

Otevření Chomutovky tak pomůže Centralu. Podle informací lidí z branže, kteří si ale nepřáli být jmenováni, jsou jednotliví nájemci nervózní, že obchody nejdou tak dobře. Na parkovišti na střeše mnoho aut neparkuje a ani obchody při letmém pohledu z ulice nepřekypují zákazníky.

Podle ředitele chomutovského Centralu Jiřího Brichty ale tržby žádný propad nezaznamenaly. „V současní době, tedy necelý rok po otevření, se tržby i návštěvnost pohybují zhruba v odhadovaném předpokladu,“ říká Brychta. „Samozřejmě, že se těšíme na vánoční nákupy, které vždy přinášejí oživení.“

Nový Prior bere jako konkurenci, ale zdravou. „Naše zkušenosti potvrzují, že čím více obchodů se nachází na jednom místě, tím více zákazníků danou lokalitu navštíví,“ dodává Brichta.

K tomu, že parkoviště často zeje prázdnotou, podotýká, že v Centralu není velká prodejna potravin, do které lidé zajíždějí autem. Většina zákazníků podle něj přichází nakupovat pěšky.

Central má zhruba pět tisíc čtverečních metrů prodejní plochy, Chomutovka asi deset tisíc. To je dává dohromady tolik prodejní plochy, kolik má mostecký velký Central.

Dvě zánovní obchodní centra si nekonkurují ani skladbou značek, nájemce jim sháněla stejná agentura. Čím si obchodníci budou lézt do zelí, bude sortiment. Kousek vedle sebe bude hned několik obchodů s oblečením, dvě kavárny, dvě lékárny