Politici na každém kroku. Usmívají se na nás dva týdny před volbami z billboardů a slibují hory – doly. Někteří se přitom nestydí nechat se na plakáty udělat o několik let mladšími. Proto jsme se na billboardy lídrů v Ústeckém kraji podívali trochu blíž.

Například grafik Daniel Máslo uvedl na adresu plakátové fotografie šéfa ČSSD Jiřího Paroubka, že jde o znatelnou retuš. „Fotka je viditelně upravená. Je znát korekce pleti a výrazné vyhlazení vrásek,“ všiml si.

Ani Milan Šťovíček (Věci veřejné) neušel jeho kritice. „Je vidět vyhlazení vrásek - bohužel nesouměrně, pod jedním okem nevyhlazeno.“ Na to, abyste poznali upravené fotografie, ale nemusíte být odborníci.

„Miloš Zeman strašně zestárnul, přitom na plakátu vypadá jak před 10 lety, když byl premiérem,“ smála se ústecká důchodkyně Jiřina Málková.

Našly se i pochvalné hlasy. „Ze stylistického hlediska chválím módní proužek v obleku Milana Šťovíčka nebo uvolněný výraz Martina Bursíka, ke kterému se hodí i rozepnutý knoflíček u krku,“ hodnotila stylistka Ivana Martinovská.

Jednotvárnost šedé podle ní naboural i Petr Gandalovič (ODS), který osvěžil svůj oblek zajímavým vzorem. „U Josefa Šenfelda je pro mne nepochopitelná kombinace barvy košile s modrým pozadím. Působí na mě spíše nudným dojmem,“ řekla Martinovská.

Politolog Bohumil Doležal se na úpravy dívá z jiného úhlu. „Na uhlazeného člověka se přece kouká lépe,“ řekl.