V Ústeckém kraji zabily letos vlaky již deset lidí. Za poslední čtyři roky se počty tragicky zesnulých osob v kolejišti sice nezvýšily, ale bohužel ani výrazně nesnížily. Loni od ledna do 25. července zemřelo v kraji při přímých střetech s vlaky 11 osob, stejně jako předloni. V roce 2008 nepřežilo střety s několikatunovými kolosy 10 lidí. Vyplývá to z aktuálních statistik Drážní inspekce.


Přes sto mrtvých


Neštěstí, při kterých byl přímo v kolejišti sražen člověk, se na severu Čech stalo za uplynulých téměř sedm měsíců celkem třináct. Jen ve třech případech lidé přežili.

Alarmující jsou čísla z celých Čech. Počty usmrcených v kolejišti totiž již přesáhly stovku. Konkrétně při srážce s vlaky zahynulo 117 osob, což je nejvíce za poslední čtyři roky.

Nejtragičtější letošní nehodou byl střet osobního vlaku se dvěma lidmi na Rakovnicku, kteří podél trati trhali třešně. Tato neopatrnost stála muže a ženu život.


Nehody na přejezdu


Mimo přímých střetů osob s vlaky Drážní inspekce eviduje zvlášť nehody na přejezdech. V Ústeckém kraji se od 1. ledna do 25. července srazily vlaky s auty celkem ve dvanácti případech, jako zázrakem při těchto kolizích nikdo nezemřel. Čtyři lidé byli ale zraněni těžce a dalších 7 lehce.

V celé České republice se stalo 95 nehod na přejezdech , 14 lidí je nepřežilo.

Drážní inspekce přitom neustále upozorňuje, že lidé by blízko kolejí a u přejezdů měli být nanejvýš opatrní.
Mnohatunové soupravy totiž nejsou tak snadno ovladatelné jako třeba osobní automobil, zastavit s nimi na několika málo metrech je zhola nemožné.

„Přetlačovaná s vlakem bývá smrtelná nejen při střetu vlaku s člověkem, ale například i s těžkými nákladními auty. Brzdná dráha vlaku může být až jeden kilometr a rozpoznat pohybující se osobu na takovou vzdálenost je i za ideálních podmínek téměř nemožné,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.