Nová hokejová extraligová sezona klepe na dveře a fanoušci Pirátů Chomutov by  měli zbystřit. Permanentky na domácí zápasy jsou v prodeji a jako vždy připravil chomutovský hokejový klub pro své věrné hned několik novinek. Tou první, které si každý všimne na první pohled, je nový design sezónních vstupenek.

Pirátský tým totiž připravil pro své fanoušky jeden odvážný a jeden konzervativní model sezonní vstupenky. Konzervativní fanoušci tak mohou zůstat při zemi a přesto jim radost udělá perfektně vyvedená karta s pirátským logem. Volba odvážnějších je předem jasná. Crazy design, který budí respekt. „Konzervativci i divočáci, všichni jsme Piráti Chomutov!," vzkazuje svým fanouškům vedení klubu.

Další novinku uvítají především ti, kteří permanentní vstupenku vlastnili i v loňské sezóně.  Místo loňských dvou týdnu letos platí dvouměsíční ochranná lhůta. Držitelé permanentních vstupenek z loňské sezóny mají předkupní právo na své sedalo až do konce prázdnin, tedy do 31. srpna 2013. Další významná změna pak potěší seniory nad pětašedesát let. Pro ně klub připravil na letošní rok speciální permanentku Senior card, díky které ušetří ve srovnání s loňským rokem více než tři tisíce korun.

Výhody permanentek zůstávají stejné. Jejich majitelé mají jistotu, že budou vždy sedět ve svém oblíbeném sektoru na svém oblíbeném místě, že je nečeká žádné čekání ve frontách při koupi lístků, že jednotlivá utkání jsou pro ně vždy levnější a slevy využijí i při nákupu ve fanshopu. Navíc dostávají exkluzivní pozvánky na akce s hráči A-týmu v průběhu sezóny a především mají přednostní právo na nákup vstupenek v nadstavbové části.

Pokud ještě nemáte permanentku na extraligovou sezonu 2013/2014 jistě neváhejte, první domácí zápas se hraje již 15.září se Spartou. Vybírat navíc můžete hned z pěti typů sezónních vstupenek. Jejich přehled  a ceny najdete na straně 8. Kromě samotných permanentních vstupenek jsou již v prodeji také balíčky vstupenek na European Trophy. Ten není vázaný na koupi sezónní vstupenky a fanoušci, kteří si jej koupí ušetří až sto dvacet korun. V podstatě tak získají  jednu vstupenku na zápas European Trophy zdarma.

 

ROZHOVOR S MARKETINGOVÝM ŘEDITELEM PIRÁTŮ CHOMUTOV DAVIDEM DINDOU

„Pro diváky maximum! Ale 26 vítězství a deset branek v každém utkání garantovat nemůžeme."

Fanoušci Pirátů si už zvykli, že se je klub snaží každý rok překvapit nějakou novinkou. Letos jste připravili nový design sezónních karet. Proč jste nezůstali u loňského vzoru?

Každý rok chceme něco lehce jiného. Letos navíc model s hráči nepřipadal v úvahu hned ze dvou důvodů. Tím prvním je to, že jsme karty v tomto designu měli loni a ten druhý a ještě zásadnější je ten, že by se na kartách měli objevit ti nejdůležitější hráči a my na ty dva podstatné hráče, útočníka Ĺuboše Bartečka  a obránce   Andrého Lakose, ještě čekali. Tým se navíc v průběhu sezony může různě měnit.

Ve srovnání s loňským rokem jste prodloužili takzvanou dobu „hájení". Stávající permanentkáři mají letos místo čtrnácti dní celé dva měsíce na to, aby si platnost své karty opět prodloužili.  Není to znevýhodnění těch, kteří si permanentku v loňském roce nepořídili?

Rozšíření ochranné lhůty je zásadní pozitivní krok směrem k fanouškům. Mají na to celé léto a nemusí se nikam honit. Nijak to neomezuje ani ty, kteří permanentku nemají. Mohou přijít a když najdou nějaké místo, které se jim líbí a není blokované mohou si permanentku zakoupit. S nápadem přišli navíc sami fanoušci, objevil se v diskuzním fóru.

Pojďme se trochu podívat na ceny. Ve srovnání s loňským rokem se příliš neměnily, moc se nezlevňovalo…

Je potřeba se na to podívat z obou stran. Byly hlasy, že zdražíme. To jsme ale zamítli. Diskuze o tom, že bychom zlevnili, ale nenastala. Když vezmeme vstupní faktory, tak ty zůstávají stejné. Soutěž hrajeme pořád stejnou, účastníme se European Trophy, hráče máme pořád stejné, ne– li lepší, ambice jsou pořád stejné a stadion také. Takže cena zůstala také stejná. Je to jednoduchá rovnice.

Někdo by mohl ale namítnout, že loni jste málem spadli zpátky do první ligy a že stadion byl často dosti prázdný…

Aréna nebyla prázdná ani poloprázdná v žádném utkání. Naopak! V průměru chodily více než čtyři tisícovky diváků na každé utkání. To je zhruba 80% kapacity celého stadionu, což je velmi slušné číslo. V extraligových statistikách jsme v tomto měřítku zhruba třetí nebo čtvrtý nejlepší klub ze všech. Úvahy, že kdyby bylo vstupné levnější, tak bude chodit více diváků, jsou mylné. Vyzkoušeli si to například loni v Liberci při utkání play out. Tam dali vstupné asi za padesát korun do všech sektorů a přišlo na ně méně diváků než na nás. A to, že jsme hráli o záchranu? To by nemělo mít vliv na cenu. My jsme nesnížili komfort diváků, makali a dřeli jsme do poslední chvíle. Snažíme se divákům v ceně vstupenky nabídnout úplné maximum, nicméně nejsme schopni garantovat dvacet šest domácích vítězství, deset vstřelených branek v každém duelu a skvělou show k tomu. Sport je zkrátka nevyzpytatelný.  

Z druhé strany jste letos udělali radost všem příznivcům hokeje v seniorském věku.Ti mohou při koupi permanentky ušetřit přes tři tisíce korun. Proč právě oni?

Za poslední roky jsme toho změnili poměrně hodně: logo, název klubu i přístup k divákům, kdy jsme začali jsme preferovat rodiny s dětmi. Moderním stylem  jsme se dost přiblížili mladým lidem. Generace našich tatínků a dědečků mohla získat pocit, že na ně zapomínáme. Jde přitom o fanoušky, kteří chodili ještě na starý zimní stadion a chomutovskému hokeji byli věrní dlouhé roky, proto jsme se rozhodli je zvýhodnit a ukázat jim, že jsou pro nás důležitou součástí našeho publika. Navíc se tím naplní vize rodinného klubu se vším všudy. Nepůjde už jen o rodiny s dětmi, ale zapojí se do toho i dědečci a popřípadě babičky. Budeme rádi, když na hokej budou společně chodit celé generace našich fanoušků. Poskytovali jsme sice slevy na jednorázové vstupenky pro seniory, ale nebyly tak výrazné a nebylo možné je aplikovat při nákupu permanentních karet.

Počítáte s tím, že byste do budoucna zvýhodnili ty fanoušky, kteří mají sezónní kartu už poněkolikáté?

Asi nemůžeme slíbit nějaké načítání dalších a dalších finančních slev. Takový prostor zkrátka v cenách už nemáme. Nicméně máme přesný přehled o tom, kdo si permanentky kupuje a určitě v budoucnu budeme pro ty nejvěrnější fanoušky připravovat nejrůznější benefity. Primárně spojené s nějakým zážitkem z hokejového prostředí. Třeba osobní setkání s hráči apod.

Chystáte nějakou speciální akci spojenou s distribucí permanentek? Loni je rozváželi fanouškům přímo hráči.

Letošní rok se nebude vůbec podobat tomu loňskému. Loni karty rozváželi hráči, právě proto, že byli v designu vstupenek. Prodej probíhá bez účasti hráčů. Ostatní principy ale zůstávají podobné. Kdo si zadá, že chce kartu poslat domů, přijde mu kompletní pirátské balení přímo do schránky.

Na vašich webových stránkách upozorňujete na zvýšené kontroly permanentních vstupenek. Znamená to, že v loňské sezoně docházelo k podvodům v tom smyslu, že muži chodili na ženské permanentky, či dospělí na dětské…

Bohužel jsme v Čechách a někteří lidé tu nerespektují pravidla a snaží se najít nějakou výhodu, která jim nepřísluší. Ne že by na ženskou či dětskou permanentku chodili dospělí chlapi, ale stávalo se, že nám lidé cestovali napříč sektory. Koupili si tedy levnější permanentku a přesedávali si. U nově zavedených seniorských karet si to pohlídáme nárazově. Budeme vědět, kde senioři sedí a pořadatelé vizuálně zkontrolují, zda na místech sedí opravdu senioři. Pokud na takovém místě bude sedět někdo, kdo senior evidentně není, požádá jej pořadatel, aby se prokázal svou kartou. Doufám a věřím, že lidé jsou rozumní a pokud se nějací takoví najdou, tak jich bude jen velmi omezený počet.

Co když si někdo v loňské sezóně zajistil místo, které mu příliš nevyhovuje?

Pokud má někdo blokované takové místo, které mu nevyhovuje, může se porozhlédnout po volných „neblokovaných" místech nebo si popřípadě počkat, až spadne ochranná lhůta, tedy do konce srpna a pak si vybrat z volných míst. Tím, že si přesedne, neztrácí žádné výhody, které jako permanentkář může čerpat.

Jaký byl loni zájem o permanentky? Počítáte, že bude stejný nebo dokonce vyšší?

Loni bylo necelých dva tisíce prodaných permanentek. Zatím se čísla plní pomaleji, jsme zhruba na třetině, ale čeká se na ty, kteří si dávají na čas v ochranné lhůtě. Nečekáme, že se zrodí tisícovka nových fanoušků , kteří si poběží pro nové vstupenky. Počítáme s tím, že to bude zhruba stejné.