Dosud byly betonové zábrany uprostřed silnice jen u bauMaxu. Dělníci na ně v úterý začali napojovat další. Práce na průtahu městem budou pokračovat postupně až do konce roku, nejzazší termín jejich ukončení je 7. leden 2016. Řidiči musejí počítat s omezením provozu, měli by bedlivě sledovat aktuální dopravní značení. Dá se předpokládat, že v místě stavby bude vždy vnitřní pruh uzavřený, jako tomu bylo včera při zahájení stavby.

O osazení betonových svodidel rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), jež celou stavbu také platí. Projekt schválila také policie i příslušný správní úřad. Investice si vyžádá přes 21 milionů korun, ve výběrovém řízení na dodavatele stavby zvítězila firma Strabag. „Máme připraveny na silnici I/13 ještě dvě opravy povrchu vozovky, a to u okružní křižovatky do obchodní zóny Otvice v Chomutově a také v Perštejně za Kláštercem nad Ohří," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Proč se betonové zátarasy uprostřed silnice instalují, je nasnadě. „Kvůli zajištění bezpečnosti silniční dopravy i zamezení přebíhání chodců přes velmi frekventovanou silnici," vysvětlila Ledvinová.

Pravdou je, že některé úseky jsou přímo rizikové. Například mezi sídlištěm Kamenná a zooparkem už auta srazila několik lidí, kteří tu lehkovážně přebíhali.

Nakonec to byl i důvod, proč se původní zábrany instalovaly u bauMaxu. Lidé si tu přes hlavní dopravní tepnu zkracovali cestu (byť podchod je o kousek dál), což vedlo k několika smrtelným nehodám.

Na druhou stranu ani tyto zábrany některé lehkovážné chodce neodradí. Zrovna včera autor článku viděl staršího muže, který silnici přecházel od bauMaxu směrem na Písečnou v části, kde betonový pás začíná.