Kdy něco jede? Takovou otázku řeší spousta lidí každý den. Už za týden ale budou muset hodně hledat, aby se hromadnou dopravou dostali třeba do práce.

Dopravní podnik totiž jako každoročně zavádí nové jízdní řády. Tentokrát ale značně okleštěné. Už od neděle pojede méně trolejbusů i autobusů. „Jsme nuceni ukrojit z našich dopravních výkonů cca sto tisíc kilometrů ročně,“ popisuje generální ředitel Dopravního podniku Chomutova a Jirkova (DPCHJ) Jiří Melničuk.


Nejsou peníze


Důvod je jasný – dopravce zkrátka nemá peníze a tak musí šetřit. DPCHJ nyní podle Melničuka vleče dvě břemena. Za prvé jsou to následky ekonomické krize, kvůli níž dopravce tolik nevydělává. Za druhé jsou to nákupy a opravy nových trolejbusů a autobusů, které postupně nahrazují dosluhující vozy.

Hlavními akcionáři dopravního podniku jsou města Chomutov a Jirkov, pro které DPCHJ jezdí. Ta do něj dávají miliony korun ročně, ale rozpočty měst jsou nyní velmi napjaté, takže obracejí každou korunu.

Výsledkem toho je, že do chomutovských a jirkovských ulic vyjede méně trolejbusů i autobusů.


Méně trolejbusů


K nejvýznamnějším změnám patří zrušení dosavadní trolejbusové linky číslo 31, zrušení prodloužené šestky (kromě dvou spojů) a kromě jiného také výrazné omezení trolejbusové dopravy. Funkci jirkovského „rychlíku“ přebere linka číslo 33, nově začne jezdit trolejbus s číslem 23.

Hlavní změny:

Linka č. 6: Zrušení zkušebního provozu k Povodí Ohře a Globusu kromě dvou spojů
Linka č. 10: Zůstává pouze jediný ranní spoj pro školáky.
Linky č. 20, 22: Omezení počtu spojů
Linka č. 31: Zrušena
Linka č. 33: Bude nově jezdit po I/13, ale nebude zajíždět na jirkovská sídliště.
Linka č. 23: Nová linka Písečná – Poliklinika a zpět
U dalších se změní časy a přibudou spoje. Více: www.dpchj.cz

Cestujícím se rušení spojů nelíbí. „Po 31 letech dojíždění do zaměstnání ze sídliště se mi poprvé nepodaří najít vhodný spoj,“ stěžuje si Blanka Kokešová z Chomutova.

„Pro cestu na polikliniku v Chomutově mohou dosud obyvatelé sídlišť využít v průběhu dne 55 spojů (linka 20 a 33), po úpravách to bude pouhých 27 spojů!“ dodává rozzlobená Chomutovačka.

Podle Leoše Karpíška škrty odradí další cestující. „Povedou k omezené rozsahu služeb a opět k odlivu cestujících k jiným způsobům dopravy – osobním, autům,“ říká. Po kolapsu odbavovacího systému tak musí DPCHJ čelit další kritice.

Co říkáte na změny v jízdních řádech? Diskutujte dole pod článkem.