Hokejový klub nechal na nejvyšší budovu v centru města pověsit obří banner zvoucí na probíhající play-off. Na plachtě o rozměrech 28x19 metrů byl kapitán chomutovského celku Zdeněk Skořepa v rudém pirátském převleku.

Jako když trhnete za závěs

Instalace probíhala celé dopoledne, okolo dvanácté už byl obří plakát plně rozvinutý. Jenže ne na dlouho. Při závěrečném upevňování se do plachty opřel vítr a banner se začal vytrhávat z ok, které jej držely na ocelovém laně. A váha banneru udělala své. "Bylo to, jako když doma trhnete za závěs. Začaly se postupně vytrhávat další oka a už to jelo… My jsme nestačili uskakovat," vylíčil Chomutovskému deníku jeden z dělníků, kteří plachtu roztahovali z oken ve čtrnáctém patře.

Ke zděšení všech se obří síťovina svezla na jednoho z lezců, který byl zrovna na laně pod ní. "Spadlo to na něj. Naštěstí to vydrželo, dostali jsme ho oknem dovnitř a plachta pak spadla na zem," dodává s úlevou další z party. Naštěstí do prázdného prostoru, takže se nikomu nic nestalo.

A že by mohlo. Podle informací klubu váží banner asi 160 kilo, dělníci tomu ale nevěří. "Táhli jsme to nahoru v šesti a měli jsme problémy. Bude to o hodně víc," kroutil hlavou jeden z nich. Podle nich nebyla chyba v instalaci, ale v použitém materiálu, který byl podle nich příliš slabý a nevydržel.

Znovu pověsit? Nevím, nevím…

Nainstalováním obřího banneru měla gradovat marketingová kampaň chomutovského klubu, který se znovu pokouší o postup do nejvyšší soutěže. Po billboardech a velkých věžích rozmístěných po městě měla být plachta na nejvyšší budově v centru jejím vrcholem. Jenže teď asi nebude.

"Jsem z toho teď trochu zaskočený," reagoval na zprávy o utrženém plakátu marketingový manažer hokejového klubu David Dinda. Ten je s týmem v Jihlavě. "Nevím, jestli ho vůbec ještě budeme věšet zpátky. Mám informace jen po telefonu, budu se rozhodovat až zítra na místě."

Plachta přitom nebyla levná. Dinda částku komentovat nechtěl, ale podle informací Chomutovského deníku vyšla celá akce, tedy výroba, grafická úprava, instalace i pronájem budovy, na částku kolem čtvrt milionu korun.

Co si o obřím banneru myslíte vy? Je to dobrá marketingový tah nebo jen vyhazování peněz? Diskutujte pod článkem a hlasujte v anketě vpravo.

Dinda: Ta plocha mě lákala už dlouho

Původně to měl být rozhovor o zajímavém nápadu a originální reklamě. Jenže mezi focením na místě a rozhovorem s marketingovým manažerem KLH Chomutov Davidem Dindou stačil obří banner spadnout. A není jisté, jestli ještě bude na budově viset. Přesto jsme si o celé akci popovídali…

Začneme tedy tím, co nevyšlo. Jak byla plachta vlastně upevněná?
I když technicky o tom něco vím, pro nás je postup jednoduchý - objednat si firmu, o které jsme přesvědčeni, že to umí a všechno zajistí. Zbytek je na ní. Technicky o tom samozřejmě něco vím a hlavně - takové bannery nejsou v republice nic výjimečného, po Praze jich visí několik a větších.

A víte, co se stalo?
Mám informace jen po telefonu. Prý se do plachty opřel vítr, když ještě nebyla všude upevněná a vytrhla se oka. Ale víc budu vědět a hlavně řešit až zítra na místě. Hlavní je, že se nikomu nic nestalo.

Budete plachtu věšet zpátky?
To teď nevím, jsem z toho trochu zaskočený. Budu se rozhodovat zítra, až zjistím, co se přesně stalo a jak moc poškozená je plachta. Ale kdyby to mělo být nebezpečné, tak samozřejmě přemýšlím i o tom, jestli radši ty vynaložené peníze neobětovat…

Na kolik to všechno vyšlo peněz?
Dost. Přesnou částku říkat nechci. Platili jsme pronájem místa, výrobu, instalaci i grafickou přípravu… Poprvé jsme na to měli peníze, i když ten nápad jsem nosil v hlavě už dlouho.

Takže to byla vaše myšlenka?
Ano, byla. Chtěli jsme, aby to bylo vidět, aby to přilákalo pozornost i fanoušky. Měla to být trochu i na rozloučenou se starým stadionem, hrajeme tam poslední sezonu.

Je pravda, že taková plocha je lákavá. Velká, v centru města a navíc nevyužitá…
To jo. Lákala mě dost a už dlouho, ještě před pirátskou kampaní. Ale věděl jsem, že to není jednoduché ani levné. Až letos to vyšlo. Původně jsem si myslel, že bychom tu stranu zakryli celou, ale to už by bylo moc. I teď je vidět, že ani takhle to není legrace.

Jak dlouho tam vlastně měla plachta viset?
Asi měsíc. Předpokládali jsme, že pokud všechno půjde dobře, bude tam i přes finále.

Jak se rozhodovalo, kdo na něm bude? Bylo dopředu jasné, že to bude kapitán? Nebo někdo vyloženě nechtěl?
Tyhle věci s hráči nekonzultujeme. Většinou se to dozvědí, až když je hotovo. A vybírali jsme podle toho, jak se nám líbila barevnost fotografií. A Zdeněk Skořepa ve výrazném červeném převleku byl nejvhodnější. Navíc je to kapitán, takže tyhle dvě věci rozhodly.