Doprava pod gymnáziem se kvůli plánovanému obchodnímu centru zkomplikuje. Investor chce totiž vjezd a výjezd z areálu vybudovat přímo ve stoupání v Mostecké ulici. Město je ve střehu a chce si dopravní řešení pohlídat.

Chceme studii

„Automobilová doprava se stále rozrůstá a nás samozřejmě zajímá, jak tam bude situace řešená,” přitakává náměstek chomutovského primátora Jan Řehák. „Křižovatka je tam frekventovaná, nebezpečná, takže otázka bezpečnosti řidičů i chodců v tamní lokalitě je důležitá.”

Město prý ve svém vyjádření pro EIA (posudek dopadu na životní prostředí) požaduje dokonce vypracování dopravní studie.

Vjezd v kopci

Investor už svou představu má. Vjezd i výjezd chce vybudovat uprostřed stoupání, kudy se dřív vjíždělo i k areálu pivovaru. Pro investora je to řešení jednodušší a také komerčně atraktivnější. Jezdí tudy daleko více aut než po Vinohradské ulici, což je další možnost dopravního spojení s areálem. Vjezd tu sice také bude, ale jen pro zásobování marketu.

Jenže právě proto, že po Mostecké jezdí více aut, tu může být vjezd a výjezd z marketu také více nebezpečný.

Čtyři varianty

Investor nechal odborníkem ze stavební fakulty ČVUT posoudit čtyři návrhy (všechny pro vjezd z Mostecké ulice). I on poukázal na to, že podmínky pro křižovatku tu nejsou úplně standardní. Hlavně proto, že řidiči mají tendenci jezdit tudy rychleji.

Kopec má sklon cca 10 stupňů a auta mají na Mostecké přednost. Takže buď jedou rychleji od gymnázia nebo naopak zrychlují směrem do kopce. A někde uprostřed má být odbočka k marketu… Na druhou stranu považuje budoucí křižovatku za bezproblémovou, a to jak kapacitně, tak i co se kvality dopravy týče (tedy bez dlouhých front a čekání).

Jako nejbezpečnější doporučil variantu, kde se počítá s odbočovacím pruhem pro auta, která budou přijíždět od gymnázia a pojedou doleva k marketu. Pokud se zařadí do pruhu, nebudou tím ovlivněni řidiči jedoucí za nimi, kteří budou pokračovat do města. Také ale doporučil snížit v tomto úseku rychlost na 30, eventuálně 40 kilometrů v hodině. Ostatní varianty byly buď úplně bez odbočovacích pruhů nebo naopak počítaly s více pruhy pro různé způsoby odbočení.

Projekt je však zatím na začátku, dokončená ještě není ani zmíněná EIA.