Zhruba za rok, na konci léta 2013, by řidičům měl začít sloužit téměř 16 kilometrů dlouhý úsek čtyřproudové silnice R7 mezi Žateckem a Chomutovem. Pracovat se na něm začalo před dvěma lety. Nová silnice naváže na tři roky hotový více než pět kilometrů dlouhý úsek u průmyslové zóny Triangle, který končí novou mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/27 Žatec Most.

Trasa budoucí silnice už je v terénu patrná. Většinou jsou hotová zemní tělesa, stavbaři pracují na površích budoucí silnice, nových mostech a křižovatkách. Výstavba si vyžádala několik provizorních objížděk na současné silnici I/7, řidiči musí počítat s omezením rychlosti.

Nový úsek silnice R7 zrychlí spojení Chomutova se Žateckem a Prahou. Zároveň se zlepší spojení s krušnohorským hraničním přechodem u Hory svatého Šebestiána a tím i cestování do Německa.

Nová čtyřproudová silnice R7 povede od křižovatky se silnicí I/27 Žatec Most ve směru na Chomutov nejprve vedle současné silnice I/7. U Lažan roste mimoúrovňová křižovatka a silnice R7 se za ní od nynější trasy odkloní vlevo ve směru na Chomutov. Povede kolem Všehrd a Droužkovic, kde roste další mimoúrovňová křižovatka. Silnice R7 pak povede kolem železniční trati Žatec Chomutov a na okraji Chomutova se napojí na již z větší části hotovou křižovatku se silnicí I/13 Chomutov Karlovy Vary. Tady bude silnice R7 končit,naváže na ni nová silnice do Krušných hor, která byla postavena před několika lety.

Výstavba 16kilometrového úseku čtyřproudové silnice R7 mezi Žateckem a Chomutovem vyjde na zhruba pět miliard korun. Zakázku od Ředitelství silnic a dálnic získala pětice velkých firem Skanska, Metrostav, EDS holding, Eurovia a Geosan.