Blíží se zavedení systému, kdy budeme v trolejbusech a autobusech MHD platit za ujeté zastávky. Za tři 8 korun, za deset zastávek 13 korun, kdo pojede dál, dá 16 korun. Platí to jen pro držitele Buskaret, kdo z pojede za hotovost, hodí do kasičky vždycky dvacetikorunu. Původně měla být novinka spuštěna 1. dubna, ale dopravník podnik zatím vše odložil.

Kdo v novém systému nejvíce ušetří? Jsou to cestující, kteří ujedou tři zastávky, přičemž nástupní se nepočítá, výstupní ano. Nejspokojenější budou asi obyvatelé části Březenecké a experimentů. Když nastoupí na Palackého ulici, za osm korun dojedou až domů, na Kundratickou. Právě úsek z centra Chomutova na sídliště je z pohledu cestujícího nejlevnější. Trolejbus urazí dlouhou trasu, přitom nikde nezastavuje.

Kdo bydlí u sportovní haly na Březenecké a bude chtít ušetřit pět korun na cestě do centra, svoji „domácí“ zastávku oželí a půjde na Kundratickou. Totéž platí i pro lidi, kteří normálně čekají na trolejbus na zastávce Březenecká II. Pokud se projdou ke sportovní hale a vystoupí u zimního stadionu, z Buskarty jim zmizí pouze osm korun.

Naopak, když lidé z Březenecké využívají autobus č. 1 k cestám do Globusu, nemusí spekulovat. Do nákupního centra je to celkem deset zastávek, tedy třináct korun. Kdo pojede z Kamenné, už bude muset zaplatit o tři koruny více.

Výhodnější cestu za nákupy mohou využít i lidé z Písečné. Do Kauflandu sice mohou projít přes sídliště pěšky, ale když se budou vracet s plnými taškami, dvojkou dojedou za osm korun až ke zdravotnímu středisku. Za stejnou cenu se dostanou i lidé k lékaři, pokud pojedou 33 od zimního stadionu na polikliniku.

Naopak, nejvíce zastávek na malém prostoru ujede trolejbus č. 33 okolo jirkovského Horníku. Kdo se bude chtít dostat z Jirkova do Chomutova za 13 korun, musí vynechat „smyčku“ u Horníku a raději nastoupit na zastávce Hornická nebo Dvořákova.

Doprava nezlevní, Jirkováci dají víc

Ostatně pro Jirkováky nový systém cestování zdraží. Pokud nevyužijí 33 z Dvořákovy ulice, za cestu do Chomutova zaplatí šestnáct korun, což je o tři více než dosud.
Obecně nový systém „spravedlivého“ jízdného dopravu příliš nezlevní. Vydělají na ni jenom ti, kteří pojedou méně než čtyři zastávky. Jinak zaplatí tolik jako dosud, ti, kteří pojedou nejdelší trasy budou platit ještě více než teď.

Nejjednodušší zůstane doprava MHD pro cestují, kteří jezdí na časové kupony. Ti zastávky počítat nemusejí, stejně jako všichni, kdo pojedou za mince. Nemusí se ani ohlížet na revizory, kteří budou kontrolovat, zda se někdo neodhlásil dříve než vystoupil.