„No, mile se zrovna netváří, to je pravda," směje se Martin Bocian, šéftrenér florbalistů. Právě on stál u zrodu myšlenky, že florbal v Chomutově potřebuje po sedmnácti letech změnit image. A povedlo se.

Slavnostní večer

Nové logo odhalil klub při středečním ceremoniálu a bylo nepřehlédnutelné. Dva velké bannery nad palubovkou, jeden hlavní za brankou a také na všech sloupech v hledišti… Až do poslední chvíle byly ale zakryté papírovými plachtami. Ty v daný okamžik na všech místech naráz strhli připravení mladí florbalisté.

„Všechno jsme v hale připravovali v noci z úterý na středu," prozradil Bocian, který si slavnostní akci pochvaloval. I když si uvědomuje, že změna se nemusí líbit všem. „Mám ze středy skvělý pocit. Všechno organizačně i sportovně vyšlo na jedničku," svěřil se. „Ale to, co mě těší ze všeho nejvíc, jsou slova uznání a díků od lidí, kteří klub zakládali a měli k původnímu logu i názvu srdeční vztah. Velmi si toho vážím!"

Chvála i rozpaky

I fanoušci jsou nadšení. „Vypadá to úžasně, hodně štěstí," přála na facebooku třeba Michaela Kubalová. „Myslím, že to je parádní práce a hlavně posunutí florbalu v Chomutově na jinou, vyšší a lepší úroveň!" dodává na stejné sociální síti Diana Bendlová.

Pár výtek padlo právě na to, že název i logo jsou florbalově obecné. „Což byl záměr, přesně tak jsme to chtěli," prozradil Chomutovskému deníku Martin Bocian. „Nechtěli jsme žádná zvířata ani hrdiny. Hlavní zadání pro tvůrce loga bylo, aby šlo na první pohled poznat, že jde o florbal."

Zkřížené hokejky škrtli okamžitě

Logo je výtvorem Kamila Sopka z chomutovské agentury Sopko Advertising. „Florbalový míček je ideální i z pohledu třeba budoucího maskota," naznačuje šéf agentury důvod pro hlavní motiv míčku.

Naopak nápad na překřížené hokejky prý „škrtli" hned na první schůzce. „Ono se to sice nabízí, ale trendy už jsou jiné."

Klubové barvy zůstaly zachované, změnily se jen odstíny. A co ta naznačená zuřivost míčku? „Musí to mít trochu dynamiku," usmívá se Sopko. „Exprese je důležitá skoro u každého loga. Nehodila by se možná ke kavárně, ale k florbalu rozhodně sedí."

Ve hře bylo více variant, hned první návrh prý Martin Bocian odmítl. „Chtěl jsem logo, u kterého okamžitě řeknu ´to je ono´," přitakává šéftrenér. „U prvního návrhu to tak nebylo, ale když pak Kamil Sopko vypracoval další, měl jsem jasno."

Název? Jednoduchý a jednoznačný

Kromě nového loga má klub i nový název. Původní „FbC 98 Chomutov" nahradilo jednoduché „Florbal Chomutov". Nicneříkající? Právě naopak, myslí si Bocian. „Jsme prostě florbal v Chomutově, ať už se hraje vrcholově nebo na školách… Je to jednoznačné."

To je podle něj hlavní změna oproti předchozímu názvu. „Předchozí název klubu lidé často špatně psali, někdy si zkratku „FbC" neuměli s florbalem ani spojit," vysvětluje Bocian.

První výhra v novém

A aby toho nebylo málo, novou éru začali florbalisté perfektně i po sportovní stránce. V ligovém zápase, který navazoval na středeční ceremoniál, totiž rozdrtili Strakonice 12:1…

O zápase více ZDE.