Zoopark a dvě restaurace. To jsou zatím jediné recenze z Chomutovska, které lze najít na sociální síti Yelp. Ta nedávno spustila svůj český server, jinak jde o celosvětový fenomén.

Máte tip na zajímavou restauraci? Byli jste spokojení se službami obuvníka a chcete ho doporučit ostatním? Líbilo se vám na zámku a doporučil byste ho všem? Nebo jste naopak někde zažili velké zklamání? Tak přesně o tomhle je Yelp.

Na Chomutovsku jsou jistě místa hodná doporučení, takže se dá předpokládat, že počet recenzí z okresu bude stoupat. Nyní jsou tam tři. První, hned první den fungování českého serveru, napsal J. Pokorný z Ústí nad Labem. A doporučuje k návštěvě Podkrušnohorský zoopark. „Není to obyčejné ZOO. Je to vynikající místo pro celodenní poznávací výlety s dětmi a pejsky," píše a pokračuje jmenováním různých atrakcí. „Prostě, pokud jste toto místo ještě nenavštívili, tak jste o hodně přišli," uzavírá svou recenzi. Zoopark ohodnotil čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Ve stejný den sem Radek P. napsal stručnou recenzi na restauraci City v Jirkově a před pár dny Markéta K. z Prahy vychválila restauraci Pepe Lopez od jídla až po plátky pomeranče na WC.

Postřehy a doporučení píší hlavně obyčejní lidé, ale Yelp má i své „skauty", kteří je píší profesionálně. Bývalou skautkou je i zmíněná Markéta, na Yelpu má skoro tři stovky recenzí. Informace si však ani u skautů neplatí příslušné podniky, chodí do nich jako skuteční zákazníci. Yelpu jde spíš o to, aby se server co nejrychleji zaplnil recenzemi a byl co nejdřív užitečný.

Co je to Yelp a proč mu věřit?

Yelp je americká sociální síť, která poskytuje spotřebitelské recenze. Hodnotit může kdokoliv cokoliv, co fyzicky existuje. Často jsou to restaurace, ale mohou to být i řemeslníci, zubaři nebo noviny. Měsíčně si web otevře 102 milionů unikátních návštěvníků, jejich druhé návštěvy se už nepřičítají. Česko se stalo dvaadvacátou zemí, kde je Yelp dostupný v lokální verzi, která běží na doméně yelp.cz. Spuštěn byl o půlnoci z 11. na 12. července. V současné době je na Yelpu k dispozici 39 milionů recenzí. Firma mohutně investuje do softwaru, který dokáže odhalit falešná hodnocení. Potenciálně falešných je jich v některých kategoriích vyhodnoceno až 20 procent. Tyto recenze sice nejsou smazány, jsou stále dostupné pod konkrétním odkazem, ale zmizí ze seznamu recenzí, který se zobrazuje u jednotlivých podniků. Použity informace z článku na Lupa.cz