Nádražní budovy vlastní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), jen objekt v Křimově je Českých drah, a podle jejich mluvčího Pavla Hally jsou budovy opravdu ve špatném stavu a zatím se nenašel nikdo, kdo by je koupil.


„Pro tyto objekty není využití spojené s železniční dopravou, České dráhy a.s. je opustily a přes veškeré úsilí se nenašel dosud zájemce, který by je koupil a využíval k nějakému jinému účelu.“


Trať Chomutov – Křimov – Vejprty je dnes provozovaná v režimu D3, což je zjednodušená doprava. Vlak tady projíždí pouze o víkendu a proto se sem nevyplatí investovat. „Vzhledem ke stavu železniční infrastruktury v ústeckém obvodu, směřují stále nedostačující finance do důležitějších míst, kde jsou nutné k zajištění bezpečné dopravy a přepravy,“ vysvětluje Pavel Halla.


Některá nádraží jsou však podle starostů obcí už prodaná nebo své zájemce mají, patří mezi ně například Křimov. „Tady to koupil nějaký pán, vím, že tam chce udělat byty, které by využíval místní železniční klub,“ popisuje starosta obce Křimov Zdeněk Vokatý.


Ve Výsluní si ho pronajmuli chataři, kteří tam jezdí na víkendy nebo na dovolenou. Ti ho také chtějí odkoupit.


Nádraží ve Vejprtech je městskou dominantou, kdysi to bývala budova plná českých i německých zaměstnanců, dnes je to ruina.


Správa železniční dopravní cesty chce budovu zbourat, je pro ně zbytečná a oprava by stála desítky milionů korun. Mají i demoliční výměr. Město ale proti tomu protestovalo, protože mezitím byl podaný návrh na zapsání historickébudovy jako památkově chráněné. A teď se čeká na vyjádření.

„My bychom byli samozřejmě rádi, kdyby se nádraží opravilo, je to dominanta Vejprt. Na druhou stranu chápu, že vlaky sem už téměř nejezdí a budova je nepotřebná,“ uvádí starostka Vejprt Jitka Gavdunová.