Nastupovat, nastupovat! Příští zastávka: Kludského vila!
Jirkovská radnice zpracovala další projekt, jak do města přilákat více turistů. A bude s ním žádat o dotaci. V seznamu tradičních propagačních lákadel se vyjímá jedna položka – elektrický turistický vláček.
Jiřinka
Město chce pořídit podobný vláček, kterým se vozí rodiny s dětmi a turisté po chomutovském zooparku. Zatímco tam se jmenuje Lokálka Amálka, městský vláček by měl nést jméno Mašinka Jiřinka. Název je logicky odvozený od názevu města. „Bude jezdit od informačního centra ke Kludského vile, na zámek Červený hrádek a na červenohrádecké koupaliště,“ přibližuje mluvčí jirkovské radnice Luboš Mizun.
Už z toho je patrné, že mašinka nebude sloužit jen turistům, ale i Jirkovákům, kteří se budou chtít dopravit v létě třeba na koupaliště. „V zimě zase uvažujeme, že by vláček jezdil do lyžařského areálu na Pyšnou,“ dodal k tomu jirkovský starosta Radek Štejnar. Podle něj by to pro elektrický stroj neměl být ani po zasněžené silnici velký problém.
Vyzkouší si ho
Kromě nakoupení vláčku počítá radnice také s vybudováním zastávek, rozcestníků, informačních tabulí a chce rovněž pořídit zvukového průvodce.
Ještě v dubnu si Jirkovští půjčí ze zooparku jejich Amálku, aby si plánované trasy projeli. „Musíme si vyzkoušet, kudy a jak vláček projede, kde se vytočí, případně kde bude třeba trasu upravit,“ podotkl starosta.
Zatím není jasné, zda by vláček jezdil zadarmo nebo za symbolické jízdné.
Samotná mašinka a vše kolem ní by mělo vyjít na necelé dva miliony korun, celý projekt je ale daleko bohatší.
Další propagace
Celkový objem projektu je totiž více než šest milionů korun. Kromě vláčku s počítá také s vytvořením nových webových stránek. Ty by měly být zaměřené přímo na turistiku. „Původně jsme mysleli, že bychom obnovili naše městské stránky, ale podle pravidel projektu to musí být stránky nové,“ doplnil starosta Štejnar. Vznikl by tak turistický portál podobný zřejmě webovým stránkám www.echomutov.cz.
Radnice chce také nechat vytisknout publikaci o městě v nákladu dvou tisíc výtisků. Podle starosty by to neměla být žádná brožura, ale klasická kniha, těch o Jirkově moc není. Další publikace by se měla věnovat hlavnímu turistickému lákadlu – Červenému zámku.
Kromě toho přijdou na řadu také billboardy lákající k návštěvě města a spousta propagačních předmětu – leporela, pexeso či záložky. A zajímavostí může být plyšový maskot, který bude mít spojitost s historií slavné jirkovské rodiny Kludských. Zatím se přemýšlí o slonovi.