Další pokus o bankovní podvod z počátku tohoto týdne prověřují lounští policisté. Údajný pracovník banky telefonicky kontaktoval mladou ženu s tím, že byl napaden její bankovní účet. Přesvědčil ji, aby z bezpečnostních důvodů zaslala své finanční prostředky na jiný účet, který uvedl. Po několika hovorech neznámému muži žena uvěřila a na uvedený účet poukázala částku převyšující dva miliony korun. 

"V tomto případě se naštěstí podařilo převod peněz zastavit. Žena ještě včas pojala podezření a věc si ověřila u svého bankovního ústavu. Tam zjistila, že se jedná o podvod," uvedla policejní mluvčí Alena Bartošová. "Policisté věc prověřují jako pokus trestného činu podvodu s trestní sazbou v rozmezí od dvou do osmi let. Po pachateli pátrají," doplnila.

Podobných podvodných jednání, při kterých desítky lidí přišly o nemalé finanční prostředky, prověřují policisté v Ústeckém kraji více. Stejně jako žena z Lounska, i tito poškození reagovali na podvodné telefonáty nebo e-maily s tím, že je jejich účet zablokován nebo služby v internetovém bankovnictví jinak omezeny, a podvodníkům vyzradili přístupové údaje. Policisté evidují statisícové, v několika případech i milionové škody.

"Nereagujte na emaily, telefonáty či zprávy ze sociálních sítí, kterými se kdosi vydává za pracovníka banky a chce pod záminkou získat přístupové údaje nebo vás nabádá k převodu peněz. Banka po svých klientech touto cestou nikdy nepožaduje přístupová hesla, nikdy nezasílá klientům jakékoliv odkazy na webové stránky ani formuláře, kde mají tyto údaje vyplnit! Ani po nich touto cestou nepožaduje převody finančních prostředků!" upozornila Bartošová.

Jakýkoli podobný telefonát či e-mail je třeba ověřit u bankovního ústavu prostřednictvím oficiálních kontaktů. Podvodné zprávy je možné odhalit i při bližším zkoumání názvu e-mailové schránky odesílatele nebo přímo z internetového odkazu na podvodné stránky, které vypadají jako pravé.