Jde o zhruba šestikilometrový úsek, na kterém dosud jezdí jen motoráky. Je to jediná část z trati Kaštice – Prunéřov, na které jezdí vlaky. Vozí především zaměstnance prunéřovské elektrárny.

Vedení má vybudovat Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC), která obstarává většinu kolejí v Česku. Zatím není jasné kdy k tomu dojde ani kolik peněz to bude stát. „Úmysl zelektrizovat uvedený úsek trati je teprve na samém počátku. Není ještě vypracovaná ani přípravná dokumentace ani ekonomická studie, takže o nákladech zatím nejsme schopni seriózně informovat,“ říká Jiří Šťastný ze SŽDC.

Investice má vylepšit vlakové spojení. „Přínos elektrizace spočívá všeobecně v ekologickém přínosu, ve zrychlení dopravy a to jak vlastní jízdy, tak i kratšími, rychlejšími, rozjezdy i zpomalováními vlaků při zastavování,“ vysvětluje Šťastný.

Další výhodou je vyšší bezpečnost, cestující také nebudou muset čekat na to, až až železničáři přepřáhnou lokomotivu. Do Prunéřova se tak dostanou se tak bez prodlevy či přestupování dostanou z Chomutova nebo případně Ústí nad Labem či Děčína.

Správu železnic o to požádal kraj. „Realizace našich požadavků přispěje ke zlepšení technického stavu, docílí se zkrácení jízdních dob a dojde ke zlepšení pohodlí cestujících,“ řekla k tomu hejtmanka Jana Vaňhová.

Elektrické lokomotivy by se měly v kadaňském úseku začít prohánět až za několik let, kraj odhaduje dokončení mezi roky 2013 až 2015.