Prohlédnou si autobus a zjistit si podrobnosti o nových spojích přišli studenti, lidé v produktivním věku i důchodci. Cestující se zajímali především o změny tarifu, jízdních řádů a možnostech pořízení zvýhodněných časových kupónů.

„Bude tenhle autobus jezdit také na Boleboř?“ Ptala se jednoho z referentů oddělení dopravy paní zjevně důchodového věku. Následoval dotaz jiné starší paní. „A co do Jirkova na polikliniku, budete také jezdit?“ Referenti byli neustále v obležení a vysvětlovali stále dokola. „Tohle je jeden z autobusů, které budou od prvního ledna jezdit na meziměstských linkách. Nasadí je všichni dopravci, se kterými kraj uzavřel smlouvu na dopravu v Ústeckém kraji,“ informoval zájemce referent Martin Duda.

Na všech linkách budou jezdit nízkopodlažní klimatizované autobusy, osazené kvalitními sedačkami. Ve vozu budou umístěny LCD displeje, na kterých se budou zobrazovat aktuální informace o zastávkách. Mimo toho poběží před každou zastávkou zvuková hlášení o nadcházející zastávce. Autobusy budou nasazeny na všechny hlavní příměstské linky v kraji. Nepůjde jen o větší města, ale také malé obce, jako je třeba Kálek či Hora Svatého Šebestiána.

V některých případech dojde i k navýšení stávajících spojů, například na lince Chomutov - Louny. Tarif bude stejný v celém kraji a pokud jde o cenu dopravy, tak ta se ve srovnání s předchozí cenou jízdného liší individuálně podle jednotlivých spojů. „Je těžké říct, že bude cena za dopravu nižší, nebo vyšší, na každé lince je to jinak, ale obecně mohu říct, že cestování bude výhodnější pro ty, kteří budou cestovat pravidelně a využijí předplatné. To si mohou cestující koupit na sedm, třicet, nebo devadesát dnů,“ vysvětlil Duda. Cestující budou mít čipovou kartu, ze které se jim bude předplatné odečítat. Čím vyšší předplatné cestující zvolí, tím lepší cenu dostanou. Spoje ale mohou využívat i ti, kteří kartu mít nebudou. „Jakýkoliv spoj mohou cestující využít i individuálně. Cestu si uhradí v hotovosti u řidiče,“ upřesnil Duda.

Dopravu bude zajišťovat několik dopravců. Kraj si před zadáním výběrového řízení udělal průzkum a podle něj upravil jednotlivé jízdní řády, ale také stanovil minimální počet cestujících, pro daný spoj. Kraj uzavřel smlouvy s dopravci na deset let.