V plánu je nová čtyřsedačková lanovka a prodloužení sjezdovky „Pařezovky“ o šest set metrů. Ta bude vypadat podobně jako sjezdovka „Přemostění“, stejné přemostění bude i u této sjezdovky. Tím zmizí talířový vlek a kotva, která v současné době vede přes přemostění.


Lyžaře z obou sjezdovek vyveze nová sedačková lanovka. „Tento projekt by měl vzniknout v roce 2011. Celkově to bude stát sto milionů,“ popisuje správce Skiareálu Klínovec Martin Píša. Kromě této akce plánují ještě moderní sedačkovou lanovku z Jáchymova na Klínovec.


Lanovka Klínovec - Fichtelberg? V roce 2011 určitě ne


Podle Martina Píši se nedávno do ostatních médií dostala mylná informace o nové unikátní lanovce, která by spojovala český Klínovec s německým Fichtelbergem.

„Tahle myšlenka je stará asi deset let. Existují dvě různé varianty propojení s německou stranou. Tohle je ale otázka daleké budoucnosti.V roce 2011, jak informovala média, to určitě nebude,“ vysvětluje Píša.


Podle něj o tom s médii jednali pouze kolegové z Německa. „Ani jsme o tom nevěděli,“ potvrzuje Píša.


A jak by mělo propojení s německou stranou v budoucnu vypadat? První varianta je taková, že by nová lanovka měla vést z Oberwiesenthalu do místa asi pět set metrů od Loučné pod Klínovcem takzvaného „Fuchslochu“ a dále na Klínovec.


Druhá, že by lanovka vedla přímo z vrcholu Fichtelberg na Klínovec.


V budoucnu by se tedy Klínovec stal jedním z největších lyžařských středisek a v oblasti mezi Jáchymovem, Božím Darem, Loučnou a Oberwiesenthalem by mělo být možné jezdit na jednu permanentku, a to díky novým sedačkovým lanovkám na české straně a jedné nové v Německu.