Nepůjde ale o žádného drsného tvora. Na svazích areálu se bude při závodech a nejrůznějších akcích objevovat rozpustilý chlupatý mužík v modrém provedení. Jeho postavička má v grafické podobě přitáhnout pozornost také k propagačním materiálům.


Ať baví děti


„Maskot vznikl v rámci budování nového vizuálního stylu společnosti Skiareál Klínovec,“ nastínil marketingový manažer Jan Trávníček. Podle jeho slov se Yetti objevil na billboardech už v minulých letech. Byl to ale opravdu sněžný muž, který tolik nelákal pozornost dětí. „Přemýšleli jsme jakou figurku zvolit a zvítězil nápad pokračovat s Yettim, ale v nové podobě malé zlobivé postavičky,“ vysvětlil manažer, jak tým dospěl k finální podobě maskota.

A kde všude má lyžaře provázet? „Bude propagovat slevový program Bonus Karta, dále maskota použijeme při propagaci seriálu dětských závodů KidsCup 2011 a využívat ho bude například lyžařská škola JPK a penzion MAX Klínovec, který nabízí dětský koutek a službu hlídání dětí,“ vyjmenoval manažer.

Děti se s ním také mohou příležitostně fotit na sjezdovkách při zakončení lyžařských kurzů a v dny konání dětských závodů.
A pokud to vyrobený kostým dovolí, modrý maskot bude dokonce i sjíždět sjezdovku.

A ani to nebude všechno. Veselá postavička Yettiho se objeví také na tiskových materiálech a v prodejnách Nordblanc, kde bude lákat k návštěvě klínoveckého skiareálu formou stojanu s informační brožurou. K dostání budou rovněž dětská značková trika s potiskem yettiho. V úvaze je i výroba suvenýrů s maskotem.

Pojmenujte maskota


Ačkoli bude Yetti k vidění už v prosinci, svého křtu se dočká až na jaře. Skiareál uspořádá soutěž o nejlepší jméno pro maskota. „V březnu proběhne velké finále poháru KidsCup, při kterém ho pokřtíme a předáme jak poháry vítězům, tak dárek výherci této soutěže,“ přislíbil Jan Trávníček.

Maskoti jsou běžní především v alpských střediscích.