Hluboké praskliny v opěrných zdech, trhliny v nosnících, drolící se omítka a odhalené cihly. Klášterec hned zkraje roku čekají neplánované dopravní uzavírky a stavební práce. Most v ulici Pod Pivovarem je v havarijním stavu a mohl by se zřítit. Město ho proto začne co nevidět opravovat a zakázalo na most vstup těžším vozidlům, včetně popelářů.

Poškození mostu, která odhalila městem objednaná kontrola na konci loňského roku, jsou velmi rozsáhlá a začínají už od základů. „Založení mostu se rozpadá,“ potvrzuje Libor Kocáb z odboru místního hospodářství, dopravy a životního prostředí. „A ve špatném stavu jsou i obě podpěry,“ pokračuje úředník. Opěrné části mostu jsou prošpikovány trhlinami a konstrukce se bortí.

Město se proto rozhodlo most kompletně uzavřít, k čemuž dojde během několika následujících dní. „Vyřizujeme nezbytné formality,“ doplňuje Kocáb. Poté se začne se stavebními pracemi. Jejich rozsah a časovou náročnost zatím město nezná, určí ji až projektová dokumentace, která teprve vzniká. Už teď ale platí pro dopravu v ulici řada omezení. „Je zakázán vjezd technice těžší než dvě tuny,“ říká mluvčí města Adéla Václavíková.

To mění systém vývozu odpadu v ulici Pod Pivovarem, protože dosud popelářské vozy zajížděly přímo k domům. Ty sem teď ale také nesmí. „Město proto zřídilo kontejnerové stání v horní části ulice u křižovatky se silnicí I/13,“ doplňuje Václavíková. Popelnice jsou určené jak na směsný, tak i na tříděný odpad.

Doporučení nevjíždět na most město vyslalo i směrem k řidičům osobních vozů. „Pokud nemusíte, na most nevjíždějte,“ radí Václavíková. Někteří Klášterečané poukazují na fakt, že město mohlo jednat už dříve, a to při loňských opravách ulice. „Rekonstrukce proběhla na podzim loňského roku. Položíme asfalt, aniž by se někdo podíval pod mostek,“ okomentoval postup města na sociální síti klášterecký zastupitel Petr Janega (KSČM).

Podle mluvčí Václavíkové ale město stav mostu nepodceňovalo a hledalo firmu, která by provedla jeho revizi. „Hledali jsme již od roku 2016,“ říká Václavíková. Klášterec však narazil na velkou vytíženost firem. „Pokud by se čekalo na posudek, byly dnes ulice stále před rekonstrukcí,“ uzavírá.

Kontrola mostů proběhla v celém Klášterci nad Ohří, a to poprvé v jeho novodobé historii. Celkem odborníci zkontrolovali deset mostů a dvě pěší lávky. Výsledky příliš pozitivní nejsou. „Z revize vyplynulo, že do tří let by nějakou formou opravy měly projít všechny kontrolované mosty a lávky,“ říká Kocáb. „Někde bude stačit drobná oprava, u některých mostů budou muset proběhnout rozsáhlejší stavební práce,“ dodává.