„Jedná se o údržbu dešťové kanalizace, městský mobiliář, dopravní značení, úklid veřejných prostranství, svoz odpadkových košů ve městě a likvidaci černých skládek," vyjmenoval místostarosta města Jaroslav Ježek. Ostatní činnosti bude i nadále pro město zajišťovat externí organizace, která vzejde z výběrového řízení.
Město se ke změně odhodlalo i vzhledem k tomu, že smlouva se společností Marius Pedersen v létě končí. „Dalším důvodem je také to, že nové uspořádání umožní větší flexibilitu," řekl místostarosta.
V současné době město hledá pro svůj nově vznikající tým v oblasti údržby města zkušeného kandidáta na pozici ředitele společnosti. Bude mít okolo 15 zaměstnanců. Kromě ředitele to bude jeden technik, mistr a dalších 10 až 15 lidí. Všichni zaměstnanci budou v hlavním pracovním poměru a je pravděpodobné, že město využije ve spolupráci s úřadem práce možnost zaměstnat lidi, kteří jsou dlouhodobě bez práce. Zda se i díky této změně podaří městu ušetřit, zatím není zcela jasné. „Nemáme žádnou měrnou jednotku na čistotu města," vysvětlil místostarosta. „Pokud by nedošlo k nějakým tlakům na zvýšení čistoty města, případně nějakým mimořádným událostem, budeme chtít zachovat v této oblasti stávající náklady," dodal. Město má v rozpočtu připravenou částku šest milionů korun.