Město Klášterec ve spolupráci s Czechdesignem vypsalo soutěž, do které se mohou hlásit grafičtí designéři.
„Dosud jsme byli městem porcelánu a neznamená to, že tuto myšlenku a tradici opouštíme. Chceme se však posouvat dál,” nastínil starosta Štefan Drozd (Máme rádi Klášterec – STAN). „Investujeme do sportovišť a kulturních zařízení, stáváme se městem kultury v regionu a brzy budeme také lázeňským městem. Zasloužíme si být vidět,” zdůraznil.

Posledních osm let město reprezentuje logo, které tvoří symbol šálku s podšálkem, název města a dodatkový text “město porcelánu”. „Logo včetně korporátního designu máme od roku 2015,” potvrdila mluvčí radnice Adéla Václavíková. „Rádi bychom se ale posunuli dál. Sami jsme zvědaví, jak k tomu který z designérů přistoupí, protože máme dlouhý název města,” podotkla.
Ve vizuálním světě ale vítězí zkratka. Mezi zdařilé práce patří například logo Ostravy se třemi vykřičníky, které zprvu vyvolávalo velké emoce. Dále Liberce se stříškou symbolizující Ještěd či Frýdku Místku, kde je mezi slovy umístěné zvlněné rovnítko. Připomíná tamní řeku Ostravici.

Moderní a přehledné logo má i Klášterci blízká Kadaň, která se jeho zpracováním zařadila mezi elitu českých měst ve zpracování vizuální prezentace. I v tomto případě organizovala designérskou soutěž společnost Czechdesign, která spolupracuje s uznávanými ateliéry a talenty. Stejného partnera má také Klášterec nad Ohří.
„Soutěž bude probíhat jako uzavřená, dvoufázová a bude do ní vyzváno až pět účastníků na základě projeveného zájmu a odborného posouzení předložených portfolií a referencí,” předeslala mluvčí radnice. „Všichni účastníci obdrží skicovné, autor vítězného návrhu získá následnou zakázku na zpracování grafického manuálu a implementaci. O vítězi rozhodne porota složená z externích odborníků z řad grafických designérů a zástupců města,” doplnila.

Kreativci se mohou hlásit do konce března. Výsledné návrhy by město mělo mít letos v srpnu či září.
Co obnáší nový branding neboli “přeznačkování”
Vizuální styl, jinak také korporátní identitu, obvykle tvoří logo, jeho součástí je ale také volba písma, oficiálních barev, způsob, jakým jsou používané fotografie a logo na propagačních materiálech. Součástí je také tvorba manuálu s pravidly, jak se prezentovat navenek.