Město tak od stávající společnosti Marius Pedersen převezme například úklid města, svoz odpadkových košů, likvidaci černých skládek, údržbu dešťové kanalizace, údržbu zeleně, městský mobiliář, či dopravní značení. Ostatní činnosti bude i nadále pro město zajišťovat externí organizace, která vzejde z výběrového řízení. Město se k této změně odhodlalo poté, co jí se společností Marius Pedersen v létě končí smlouva.
„Nejde nám o to, dělat ve městě stejnou službu za menší peníze, chceme hlavně zlepšit kvalitu těchto služeb, „uvedla starostka města Kateřina Mazánková. Město proto nakoupí vlastní techniku a zaměstná nové lidi. „Počítáme s tím, že zaměstnáme lidi z města a využijeme jejich schopností. Určitě vezmeme do pracovního poměru i některé lidi z úřadu práce," dodala starostka.
Rozhodně však touto změnou město nechce vyvolat dojem, že není s kvalitou práce stávající společnosti Marius Pedersen spokojeno. „Přesto všechno nám tu chybí určitá flexibilita. Když potřebujeme bezprostředně reagovat na nějakou službu, musíme volat do Jirkova a takhle to budou schopni udělat naši lidi," uvedla jeden z důvodů změny starostka.
Před několika lety v Klášterci technické služby byly, ale došlo k jejich zrušení. „Já jsem v zastupitelstvu už řadu let a na tu dobu si pamatuji. Je to tak osm let co se město rozhodlo, že si na tyto práce najme externí firmu. Já osobně už jsem byl tehdy proti tomu," uvedl ředitel nových technických služeb Jaroslav Krejsa. Pokud se společnosti bude dařit, chtěla by své služby časem nabízet i jiným obcím a městům. Znamenalo by to nakoupit další techniku a rozšířit svou činnost.
Město dá nové společnosti na rozjezd do druhé poloviny roku pět milionů korun. Postupem času však bude chtít, aby si firma na sebe vydělala. Vždyť třeba jen v současné době platí město za pronájem popelnic 1,5 milionu korun. „Padla také otázka, proč bychom nemohli mít popelnice vlastní, proč platit za jejich pronájem," řekla starostka.
Společnost zahájí činnost s osmi lidmi, až převezme údržbu zeleně, stav se zvýší o dalších šest lidí. „Postupně bychom se měli dostat na šestnáct lidí," upřesnil ředitel Krejsa.