Logo skoro stejné, vizáž kavárny bez větší změny. Stálý zákazník zbystří až v okamžiku, kdy uvidí novou nabídku zákusků a ledničku s limonádami velkých značek a alkoholem. Kavárna CrossCafe opustila Chomutov, přesto si toho mnozí zákazníci ani nevšimli a navštěvují podnik dál v domnění, že jde o oblíbený řetězec. „Vůbec mě nenapadlo, že sedím v jiném podniku. Jen se mi nezdálo chování obsluhy, která byla zmatená, nerozuměla kávě a útratu mi napočítala dvakrát," říká zákaznice Simona Olivová. Že navštívila nový podnik, se dozvěděla až v práci. „Kolegyně řešily, že ta kavárna vypadá úplně stejně, jen se zhoršilo prostředí a obsluha," dodává.

Připomeňte si také: „Je to rána i příležitost," komentuje chomutovský Central odchod C&A

Spolupráce skončila na začátku roku

Kavárna CrossCafe má v republice dvacet jedna poboček. Ta chomutovská sídlila v Galerii Pošta, kterou vlastní podnikatel Antonín Drbohlav. Prostory pronajímá dalším obchodníkům, jedním z nich byl i franšízant kavárny CrossCafe, se kterým síť na začátku roku ukončila spolupráci. „Spolupráce nebyla nadále možná, firma dlouhodobě nedodržovala základní standardy firmy," říká vlastník sítě CrossCafe Jan Janák.

Majitel Galerie Pošta ale o kavárnu nechtěl přijít, proto se nakonec rozhodl otevřít nový podnik. Na začátku února otevřeli ve stejných prostorách kavárnu Cors, která názvem, logem i zařízením připomíná tu starou, což CrossCafe vnímá jako poškozující. „Je to naprosto zřejmé kopírování značky. Můžu říci, že jsme se zatím s podobným případem nikde jinde v republice nesetkali a záležitost řeší náš právník," říká manažerka sítě Miroslava Konečná.

CrossCafe nebo Cors café?Zdroj: Deník/Ondřej Litera a Kamila Minaříková

CrossCafe nebo Cors café? Vlevo logo známého řetězce, vpravo snímek nové chomutovské kavárny.  foto: Deník/Ondřej Littera a Kamila Minaříková

Podle majitele značky jde o parazitování

Řetězec současně vydal na svém webu prohlášení, ve kterém se od chomutovské kavárny veřejně distancuje.

Majitele značky Jana Janáka se celá situace velmi dotýká. „Je mi líto zákazníků, kteří jsou zmatení. V současné době není bohužel v našich silách podobným praktikám zabránit. Parazitování na známých značkách je jev, který se bohužel nevyhýbá ani nám," vyjádřil se Janák.

Nepřehlédněte: Umělci snesli tibetskou vlajku z hor. Přišli s ní do Chomutova

Jednatel kavárny nařčení odmítá

Jednatel kavárny Cors Matěj Drbohlav ale nařčení odmítá. „Nevidím důvod, proč bychom měli vyměnit vybavení kavárny, které je naše a v naší nemovitosti. Investovali jsme do něj několik milionů a přece ho nevyhodíme a nenakoupíme znovu jenom proto, aby nepřipomínalo bývalou kavárnu," říká Matěj Drbohlav. „Navíc máme jiný sortiment, nabídku jsme rozšířili o čerstvé zákusky, změnili dodavatele kávy, což je v kavárně viditelně napsáno, přidali hudbu," vyjmenovává změny jednatel.

Zaměněná písmena

Proč ale nový název i logo na budově připomínají ty původní? Drbohlav jakýkoli postranní úmysl popírá. „Původně jsme chtěli kavárnu pojmenovat Milano Café, protože máme i obchod s módou, který se jmenuje Milano. Nakonec jsme se rozhodli pro název Kors," vysvětluje Drbohlav. „Logo vyráběla firma, která bohužel písmeno K zaměnila za C. A protože už jsme měli logo naúčtované a zaplacené, nechali jsme to být," tvrdí jednatel.

Matěj Drbohlav postoj kavárenské sítě nechápe. „Problémy jsme měli nakonec my, třeba tím, že síť svůj odchod neoznámila zákazníkům dostatečně dopředu a ti si nabíjeli zákaznickou kartičku penězi," říká jednatel. Přestože mohou částku využít v jiných pobočkách, připadali si někteří lidé ošizení. „Pak chodili za námi, přestože jsme s tím neměli vůbec nic společného a označovali nás za zloděje," uzavírá Drbohlav.

Čtěte také: Už máte jarní dekorace? V Domečku vám s nimi pomohou