Cestující, kteří měli v plánu svézt se vlakem ze stanice Kadaň-Prunéřov, se nedočkali. K jejich údivu vlak vyjel ze zastávky, aniž by kdokoli stihl nastoupit. Co hůř, nikdo ho neřídil. Nekontrolovaná jízda se obešla bez zranění.


PPodle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápal stál vlak Regionpanter ve stanici, když se dal najednou do pohybu. Nikdo v něm neseděl. „Nezajištěná jízda skončila ve stanici Kadaň předměstí, kde sám zastavil,“ doplnil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s tím, že vlak urazil přibližně šest kilometrů. K události došlo ve středu před pátou hodinou odpoledne.

Pomohli strážníci

Zaměstnanci dráhy volali kvůli mimořádné události kadaňským strážníkům, aby pomohli odvrátit nebezpečí. Vlak měl totiž  v cestě nechráněný přejezd u společnosti Keramost ve Věžní ulici, kudy do firmy zhusta najíždějí kamióny. Strážníci je proto před přejezdem zastavovali. „Vlak jel směrem na Želinu, kde je železniční most. Je to ale do kopce, takže se zastavil a vracel se zpět na předměstí. Čekali jsme tam a bránili autům ve vjezdu,“ uvedl zástupce ředitele kadaňských strážníků  Jaroslav Ölveczki.


Během sólo jízdy došlo jen k minimálním škodám. Podle drážních inspektorů dosáhly nanejvýš pěti tisíc korun, protože měl vlak poškodit výhybku či zarážku.

Sólo jízda? Mimořádný jev

Cestující ale měli zpoždění, ať už se chtěli dostat domů, nebo do práce. „Přijeli jsme do zastávky Kadaň-Prunéřov a chtěli se dostat do Kadaně. Jenže to bylo krátce po tom, co projel ten vlak, takže  trať byla uzavřená a náhradní autobus měl dorazit až za hodinu,“ uvedl Roman K. z Chomutova, který jezdí za prací do královského města. „Raději jsme zavolali kolegovi, aby pro nás zajel autem,“ dodal.

Zatím není jasné,  jestli se dal vlak do pohybu kvůli technické závadě, nebo šlo o lidský faktor. Drážní inspekce se pustí do rozboru situace a vyvodí nápravná opatření. Proces údajně potrvá několik měsíců. 

Podle mluvčího Drápala jsou nekontrolované jízdy vlaků spíše řídkým jevem. „Počítáme je na jednotky případů, navíc to většinou bývá o kratších jízdách, kdy se například na nádraží posune vagón naložený štěrkem. Na hlavní trati si za posledních sedm let pamatuji dva až tři podobné případy v rámci celé republiky,“ doplnil.