Město protkané sítí cyklostezek a centrum, kde má cyklista nejméně tolik prostoru, co řidič. Nebo i víc. Jednoduše takový malý Amsterdam. Tímto směrem se chtějí ubírat v Kadani. V úterý dokonce starosta Jiří Kulhánek podepsal Hradišťskou chartu, která podporuje cyklodopravu a jíž přijímá i řada dalších měst.
„Vyjadřujeme tím především podporu myšlence, která je dobrá,“ uvedl starosta Jiří Kulhánek. Sám je vášnivým cyklistou, a tak se stal v návaznosti na podpis charty i cyklokoordinátorem, který má dohlédnout na to, aby se ve městě dbalo na zájmy cyklistů.
Samotným podpisem se pro Kadaň nic zásadně nemění. Město připravovalo síť cyklostezek celé roky. Na páteřní trasu cyklostezky podél Ohře (mezi Kadaní a Kláštercem) mají navazovat další stezky a trasy. Každý rok kousek, dokud nevznikne hustá síť, po které by se cyklisté mohli pohodlně přesouvat po celém městě. Ta má dále navazovat na cyklostezky budované krajem.
Generel cyklostezek má Kadaň vypracovaný již dva roky a je pro každého k nahlédnutí na webových stránkách města.
Do budoucna se přijetím Hradišťské charty pro Kadaň otevírá větší šance, jak si sáhnout na dotace, které podpoří další rozvoj cyklistiky.
Hradišťská charta vznikla v Uherském Hradišti, kde má cyklistická doprava politickou podporu. Dokonce i na úkor automobilové. Přesto nejde o vytlačení aut z center měst. Charta se zasazuje o to, aby byla cyklodoprava zrovnoprávněna s automobilovou dopravou a kola na silnici nebyla vnímána jen jako cizorodý prvek. „Jde nám o to, aby měli lidé co nejlepší podmínky k cyklistické dopravě a na cestování na kolech do zaměstnání. K této výzvě se připojují další města s tím, že v každém bude ustanovený cyklokoordinátor, aby se na cyklistickou dopravu nezapomínalo,“ uvedl vedoucí odboru dopravy na městském úřadu v Uherském Hradišti Radim Šupka.