Obchvat je investicí Ústeckého kraje a má ulevit od těžké dopravy části Chomutova i Otvicím. Spočítaná je na více než půl miliardy korun. „Práce začaly v únoru kácením stromů, mýcením křovin a sejmutím ornice. V těchto dnech pokračujeme zakládáním železobetonových pilot pro mostní estakádu,“ uvedla mluvčí dodavatelské společnosti Eurovia Iveta Štočková. „Vrtání začalo v úseku od dopravního podniku směrem k železniční trati,“ doplnila.

Kácení pokračovalo až k Otvicím, kde dojde i na další práce. „Čeká nás zde demolice starých nevyužívaných budov a zbořeniště bývalé stodoly,“ upřesnilo vedení Otvic na svých webových stránkách, kde informuje místní o postupu prací.

Ve třech etapách

Práce jsou rozdělené do tří etap, které nebudou navazovat podle pořadí. Rozvíjené budou souběžně. U Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova odstartovaly práce na třetí z nich, která bude také tou nejsložitější. Podílí se na ní čtyři dodavatelé: společnost Eurovia, Herkul, Silnice Group a SMP. Silnice v této části povede po zesílené hrázi takzvaného Dolního rybníka k otvickému vodojemu. Železniční trať překlene s pomocí půl kilometru dlouhého silničního mostu a pokračovat bude ke křižovatce na silnici I/13 u sídliště Zahradní.

Podle harmonogramu prací bude v této části prioritou přeložka plynovodu pod estakádou a vybudování dalších mostů: pro silnici přes Hutní potok a zvlášť pro cyklostezku přes Hutní potok. U vodárenské věže vyroste opěrná zeď.

„Následovat budou práce na Otvickém rybníku, které se týkají bezpečnostního přelivu, rekonstrukce výpustního objektu a obnovy hráze, přeložka vodovodu, úprava trakčního vedení SŽDC, přeložka drážního osvětlení a budování komunikace,“ shrnula mluvčí Štočková. „Práce by měly končit vybudováním obslužných komunikací a vegetačními úpravami,“ dodala.

Eurovia souběžně pracuje i na druhé etapě, kde povede silnici přes pole za Zadními Vinohrady a součástí bude nově vybudovaný kruhový objezd Otvice – západ. I tady už jsou vykácené stromy a vymýcené keře. Tento úsek naváže na první etapu vedoucí z ulice Vinohradská.

Příprava obchvatu trvala deset let a projekt průběžně měnil svůj název. Říkali mu Chomutovský obchvat, Otvický obchvat, nakonec se ale jmenuje Nová komunikace u Chomutova. Podstatné je, že uleví od aut ulicím Čelakovského, Moravská, Mostecká, části Vinařické a Zadním Vinohradům a dále Otvicím, které protíná hlavní silnice.

Celková délka komunikace dosáhne 3414 metrů, náklady přesáhnou 576 milionů korun. Termínem dokončení je podle smlouvy konec dubna 2022.