Starosta Radek Štejnar to připustil na tiskové konferenci. Jednání s dopravním podnikem prý spějí ke konci.

Podnik se do vyjednávání s Jirkovem pustil poté, co Chomutov naopak trolejbusovou dopravu podpořil. A ústy předsedy představenstva Jaroslava Komínka sliboval „zázraky." A ty se zřejmě dějí.

„V současné době jsou stále zmiňovány obě varianty, s trolejbusy i bez nich," potvrdil starosta Štejnar. Důležité pro Jirkov je, že podniku by platil nižší částku. To byl jeden z hlavních důvodů pro zrušení drahých trolejbusů.

Jedním z dalších byly vyšší náklady na rekonstrukce některých křižovatek. S tím by prý mohl pomoci Chomutov. „Existují dotace, na které sami jako město nedosáhneme, musíme o ně požádat jako souměstí," upřesnil Štejnar.

Jirkovští zastupitelé tak budou o trolejbusech jednat znovu, a to na svém červnovém zasedání. „Do něj už budou připraveny podklady ke konečnému rozhodnutí," dodal starosta.

Bez ohledu na to výsledek hlasování je pravděpodobné, že bude posílen autobusový spoj č. 16, který Jirkováci hodně využívají. Mimo jiné také proto, že do Chomutova dorazí po dvaceti minutách jízdy, což je rychlejší než trolejbus.

Původně měly trolejbusy z jirkovských ulic zmizet od začátku roku 2017. Pro jejich zrušení hlasovala v dubnu drtivá většina zastupitelů. Hlavní argument byl, že jsou příliš drahé. Jirkov měl za MHD platit ročně šestnáct milionů, což už bylo podle starosty Radka Štejnar moc.